Jak změřit návratnost na sociálních sítích

Portál časopisu Business Week popsal přehled efektivních způsobů, jak změřit návratnost na marketingu na sociálních sítích:

1. Pozor na terminologii – každá sociální síť je jiná. „Lajky“ na Facebooku a počet následovatelů na Twitteru jsou určitě důležitými údaji. Ale podívejte se na celkové výsledky společnosti, například jestli vzrostl celkový počet poptávek.

2. Kvalita je důležitá. Kdo jsou vaší fanoušci, jak jsou důležití? Nejde jen o spammery, kteří chtějí, abyste i vy následovali jejich stránku?

3. Měřte konverzace. Počítejte, kolikrát byl obsah sdílen, retvítován a komentován.

4. Ne všechny sociální sítě se počítají – nejsou si rovny. Jsou zde tací, kteří nejvíc ovlivňují váš trh? Podařilo se navázat s nimi vztah?

5. Poznejte své návštěvníky. Měřte a bodujte ty, kteří navštíví vaši stránku. Monitorujte jejich činnost. Pokuste se tohle všechno dělat napříč všemi komunikačními a distribučními kanály, abyste zjistili, co a jak funguje.

-th-

Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek