Pokud si nejste jisti, zda je vaše webová stránka dostatečně uzpůsobená pro okamžitou konverzi, zkuste své šance zvýšit pomocí návodu portálu ClickZ. Pět jednoduchých kroků pomůže k okamžitému zlepšení bez velkých investic – ať už finančních, nebo časových.
- Skutečné obrázky. Není pochyb o tom, že obrázky v marketingu fungují perfektně. U obrázků z galerií existuje ale problém: Nejsou specifické pro značku a lidé je již dříve mohli vidět. Kromě toho bývají nereálné a ukazují příliš ideální svět, kterému divák neuvěří. Zkuste proto využít obrázek skutečných zákazníků, produktů či lidí z firmy. Pokuste se zachytit výhody vašich produktů a budujte důvěru a vyprávějte pomocí obrázků skutečné příběhy.
- Řekněte lidem, co mají udělat. Výzva k akci je důležitou součástí stránky, přesto je často opomíjena, či alespoň dobře skryta. Stejně důležité je nabídnout návštěvníkům několik možností. Akční tlačítko by mělo být v grafickém designu stránky dobře viditelné a lehce nalezitelné.
- Cílová stránka, tzv. landing page, musí být přehledná a jasná. Rotující banery a příliš mnoho obrázků může odvést pozornost a v cílové rovince odradit od nákupu. Osvědčuje se jednoduchý a předvídatelný design, neboli méně je někdy více. V designu cílové stránky to platí především.
- Budujte důvěru. Bez ní od vás nikdo nenakoupí. Zákazníci mají v oblibě hodnocení a citace, protože se tak dozví názory druhých na produkt, o kterém uvažují. Věnujte jim proto dost prostoru a vždy označte, kdo citát pronesl, nebo produkt hodnotil. Hodnocení zákazníků je důležitější než záruky a doporučení třetích stran.
- Pomozte lidem najít, co chtějí. Na vaši stránku přišli za určitým cílem. Pomozte jim proto, aby ho dosáhli a neztratili se přitom. Ne vždy přijdou přes homepage, proto navigace musí být jasná z jakéhokoliv místa. Vyvarujte se proto proměnlivých menu, které mohou návštěvníka zmást. Navigace bývá složitější, pokud web edituje více lidí z různých oddělení. Vždy proto myslete na to, co je cílem webu a čeho chcete dosáhnout, ať už návštěvník přišel odkudkoliv.
-th-