Kdyby existovala zcela jasná odpověď, řada marketérů a PR pracovníků by ji platila zlatem. Stoprocentní záruka virality není možná, lze však identifikovat vlastnosti, které u úspěšných virálních příspěvků převládají. Noah Kagan zanalyzoval 100 milionů článků a zjistil, jak podpořit články kromě toho, že samy o sobě nabídnou pro čtenáře zajímavý obsah.
Podívejte se na 10 hlavních závěrů jeho analýzy, díky kterým zvýšíte pravděpodobnost, že se váš obsah stane virálním.
- Raději delší články. Překvapuje vás to? Ukázalo se, že lidé mnohem častěji sdílí články o délce 3000-10000 slov než příspěvky do 1000 slov. Totéž kdysi prokázala studie o počtu článků přeposlaných e-mailem.
- Přidejte náhled obrázku. Pokud je na Facebooku či Twitteru vidět náhled obrázku, zvýší se pravděpodobnost sdílení.
- Respekt, smích či pobavení. Právě tohle jsou atributy nejsdílenějších příspěvků.
- Seznamy a infografiky.
- Magické číslo položek na seznamu je 10.
- Důvěryhodnost. Čím důvěryhodnější, tím častěji sdílené.
- Ovlivňovatel dokáže znásobit počet sdílení.
- Starší obsah si zaslouží dostatečnou podporu.
- Nejlepší den na sdílení je úterý.
Tolik ve stručnosti hlavní závěry. Pokud vás zajímá tato analýza podrobněji, originál najdete zde.
Podařilo se vám v minulosti dosáhnout vysoké virality svého obsahu? Napište nám o tom!
-th-