Jaký obsah se nejčastěji stává virálním?

Ilustrační snímek

Kdyby existovala zcela jasná odpověď, řada marketérů a PR pracovníků by ji platila zlatem. Stoprocentní záruka virality není možná, lze však identifikovat vlastnosti, které u úspěšných virálních příspěvků převládají. Noah Kagan zanalyzoval 100 milionů článků a zjistil, jak podpořit články kromě toho, že samy o sobě nabídnou pro čtenáře zajímavý obsah.

Podívejte se na 10 hlavních závěrů jeho analýzy, díky kterým zvýšíte pravděpodobnost, že se váš obsah stane virálním.

  1. Raději delší články. Překvapuje vás to? Ukázalo se, že lidé mnohem častěji sdílí články o délce 3000-10000 slov než příspěvky do 1000 slov. Totéž kdysi prokázala studie o počtu článků přeposlaných e-mailem.
  2. Přidejte náhled obrázku. Pokud je na Facebooku či Twitteru vidět náhled obrázku, zvýší se pravděpodobnost sdílení.
  3. Respekt, smích či pobavení. Právě tohle jsou atributy nejsdílenějších příspěvků.
  4. Seznamy a infografiky.
  5. Magické číslo položek na seznamu je 10.
  6. Důvěryhodnost. Čím důvěryhodnější, tím častěji sdílené.
  7. Ovlivňovatel dokáže znásobit počet sdílení.
  8. Starší obsah si zaslouží dostatečnou podporu.
  9. Nejlepší den na sdílení je úterý.

Tolik ve stručnosti hlavní závěry. Pokud vás zajímá tato analýza podrobněji, originál najdete zde

Podařilo se vám v minulosti dosáhnout vysoké virality svého obsahu? Napište nám o tom!

 

-th-

Zdroj: Ragan's PR Daily - denní zprávy, doporučení a názory z oboru PR, marketingu, sociálních sítí a médií
Zobrazit přehled článků ze zdroje Ragan's PR Daily