Minula doba, kdy se organizace domnívaly, že zvládnou všechny marketingové problémy vlastními silami. Odborníci dnes vědí, že kvalitní marketing dokáže realizovat jen projektový tým, který pracuje s metodologií celkového komunikačního mixu a vedle marketérů jej tvoří i psychologové, sociologové a odborníci na komunikaci. Moderní učící se organizace proto využívají stále častěji outsourcingového marketingového poradenství.
Outsourcingové poradenství může mít řadu forem, jako je například marketingový auditing nebo marketingový controlling. Významné je i čisté marketingové poradenství formou služby, která řeší problematiku brandingu, reklamy, zpracování studií apod. V posledních letech se objevuje i procesně marketingové poradenství zaměřené na efektivní realizaci marketingových procesů.
Firmy si postupně uvědomují, že místo placení specialistů na konkrétní marketingový proces je účelnější a efektivnější využít outsourcingových poradenských služeb. V naší republice naleznete vhodné poradenské firmy např. v registru členů České marketingové asociace. Výhodné je využít služeb poradenské firmy, které zároveň nabízí koučing.
-kk-