Návod na úspěšnou infografiku

Mnoho bylo napsáno o důležitosti infografik. Umožňují rychlé sdělení informací ve formě, která je pro lidi snadno srozumitelná. Jak ale dobrou infografiku vytvořit? Co by měla obsahovat, jak má být velká, má na ní být logo? Tyto a další otázky zodpovídá článek na portálu PR Daily.

  • Téma. Infografika má své odpodstatnění, pokud téma informací oslovuje i vaši cílovou skupinu. Teprve tehdy má smysl začít se zabývat kreativou.
  • Na velikosti záleží. Vždy poskytněte možnost rozkliknutí ve vysokém rozlišení. Zjednodušíte tak sdílení na jiná média. Pokud potřebujete i malou verzi, vytvořte „izogram,“ tedy malý atraktivní obrázek s informační pointou, který můžete vložit například na Facebook nebo Twitter.
  • Poutavý titulek. Po něm je vhodné umístit stručný úvodní odstavec, eventuelně i pár řádek o hlavních zjištěních.
  • Branding. Infografika by měla být označena. Každopádně méně je obvykle více – pokud ji bude sdílet nějaký bloger, nerad by měl pocit, že jen poskytuje bezplatnou reklamu.
  • Rozdělení informací. Několik částí pomůže snadnějšímu porozumění.
  • Vlastní poznatky. Nenechte informace bez možnosti vyjádřit své zkušenosti. Přidejte na závěr vlastní postřehy a potvrďte tak důležitost a kvalitu sdílených informací.
  • Odkazy. Hypertextové odkazy na kvalitní zdroje informací dodají infografice na důvěryhodnosti a novinářům či blogerům poskytnout možnost ji doplnit. Zdůrazněte i vlastní průzkum a všechny zdroje umístěte na konec stránky.
  •  Sdílení. Když je vše hotovo, zvažte možnosti na zvýšení viditelnosti infografiky. Nasdílejte ji napříč sociálními médii a požádejte obchodní partnery, aby i oni informace nasdíleli. Takový obsah zvýší hodnotu vaší značky z pohledu SEO, proto nezapomeňte na vhodné umístění vlastních hypertextových odkazů.

 

-th-

Zdroj: Ragan's PR Daily - denní zprávy, doporučení a názory z oboru PR, marketingu, sociálních sítí a médií
Zobrazit přehled článků ze zdroje Ragan's PR Daily