Nejčastější mýty o nástrojích pro analýzu webových stránek

Nástroje pro analýzu webových stránek (web analytics) pomáhají firmám studovat chování návštěvníků jejich webů, což je velmi důležité pro další obchodní strategie. V souvislosti s těmito nástroji však panuje řada mylných představ. Článek upozorňuje na nejčastější mýty.

- Analýza webových stránek je o kliknutích návštěvníků. Ve skutečnosti je o lidech. Pamatujte si, že návštěvníci vašich webových stránek jsou stejní lidé, kteří navštěvují také vaše kamenné obchody, dostávají vaše katalogy a vidí vaše reklamy v televizi.

- Analýza webových stránek je starostí vývojářského týmu. Zamyslete se, zda by i vaši marketéři neměli vědět, kolik zákazníků se připojilo po rozeslání přímé poštovní reklamy nebo shlédnutí vašich reklamních šotů. A provedli nějaké transakce? Pokud ne, tak proč?

- Nejste-li v marketingu, není to vaše věc. Analýza webových stránek je naopak důležitá i pro produktové manažery, prodejce či zákaznický servis.

- Analýza webových stránek je o počtu otevřených reklam a zhlédnutých stránek. Ve skutečnosti je o obchodních interakcích zákazníků s vaší firmou a o hledání cest, jak pomoci oběma stranám dosáhnout více.

- Analýza webových stránek slouží ke zlepšování webu. Jejím skutečným smyslem je zlepšovat vztahy se zákazníky, poskytovat lepší služby a učit se, jak lépe prodávat každému jednotlivci.

- Všechny nástroje pro analýzu webových stránek jsou stejné. Pokud by to byla pravda, proč myslíte, že firmy tráví týdny hledáním rozdílů v jemných nuancích jednotlivých nástrojů, aby si vybraly ten nejvhodnější pro své jedinečné účely?

- Je to nuda. Dobré nástroje pro analýzu webových stránek fungují jako rozhovor s někým, kdo zná vaše zákazníky velmi dobře. Jestliže je to nudné, pak i vy jste nudní.

-kk-

Zdroj: CustomerThink - americký portál zaměřený na péči o zákazníky
Zobrazit přehled článků ze zdroje CustomerThink