Zavádění CRM do firmy je podobné jako začít v novém roce držet dietu a pravidelně cvičit. Stejný je i důvod selhání – většina lidí prostě obojí vzdá příliš brzy.
Novoroční předsevzetí ohledně pravidelné návštěvy posilovny obvykle vydrží maximálně 2 měsíce. Pak se návštěvnost vrací k celoročnímu průměru. Existuje pět důvodů, proč to lidé vzdají:
- Výsledky nejsou dostatečně rychle vidět.
- Cvičení není zábavné.
- Sledování konzumovaného jídla je příliš náročné.
- Cvičení dá zabrat, někdy i bolí.
- Nedostatek dodatečné motivace
V obchodě to funguje podobně. Pokud chce firma vyřešit problémy v CRM, zdá se snadné prostě pořídit nový software a nevěnovat tomu žádné další úsilí. Avšak ani při hubnutí, ani v CRM není možné čekat zázraky na počkání.
Výsledky lepšího vyhledávání kontaktů či práce s nimi jsou výsledkem dlouhodobé změny a tvrdé práce. Pokud toto přijmete, zbavíte se nereálných očekávání.
CRM software vám může hodně pomoci tím, že shromažďuje a ve správnou dobu poskytne cenné informace, a tím umožní vytvoření nejlepší praxe. Ale samotný software nestačí a výsledky nebudou vidět ihned.
-th-