Rok 2006 by mohl být rokem skutečně globálního marketingu. Kampaně jako „I'm loving it“ společnosti McDonald's se svými lokálními variantami typu „Ich liebe es“ si již ve světě marketingu získali pozornost právě globalizováním svých zpráv. Rok 2006 však bude rokem, kdy si mnoho firem bez ohledu na velikost poprvé uvědomí důležitost globálního přístupu a pokusí se vystoupit z hranice své země.
- Připravte se na kontinuální rozvoj mimo Severoatlantický region. Ignorovat Čínu, momentálně čtvrtou největší světovou ekonomiku, si může dovolit jen málokdo. Výrazně stoupá počet obyvatel například v Indii, zatímco v Evropě, USA či Japonsku populace citelně stárne.
- Posilujte své značky na mezinárodních trzích. Pověst značky jde ruku v ruce s vyššími cenami a poptávkou. Domácí trhy se zaplňují a roste potřeba expandovat ven.
- Vyvažte svůj byznys. Když spotřebitelé v jedné oblasti mají hluboko do kapsy, v jiném regionu to může být naopak. Globální firmy s diverzifikovanými regionálními portfolii mohou vždy soustředit svou energii na trhy, které prosperují.
- Zdokonalujte informační tok ve firmě. Řada mezinárodních firem komunikuje výhradně v angličtině. To funguje na úrovni nejvyššího managementu, v běžných provozech však dominují místní jazyky a zvyky. Firmy by proto měly zajistit klíčové komunikační systémy, jako je e-mail, lidské zdroje, datové portály či podpora rozhodování v potřebných jazycích.
- Plňte potřeby zákazníka – ať je kdekoli. Lidé mohou dnes nakupovat u vás, zítra u konkurence. Ve všech zemích se rozvíjí on-line obchod a zákazník potřebuje na Internetu nejen dostatečné množství informací o vás a vašich produktech, ale i možnost pročíst si je ve svém jazyce. Upravování služeb podle místních jazyků a zvyklostí posílí vztahy se zákazníky a zvýší jejich spokojenost.
-kk-