Neznáte svou konkurenci? Napravte to. Server Allbusiness.com přinesl informace o tom, proč se vyplatí znát své konkurenty.
Zjistěte si informace o společnostech, které nabízejí podobné služby jako vy, v tom případě se jedná o přímou konkurenci. Nepřímá konkurence nabízí odlišné služby, ale k dosažení stejných cílů. Konkurenty poznáte i tak, že vygooglujete klíčová slova, která používají vaši potenciální klienti, když hledají řešení svých potřeb. Odkazy, které se objeví na první stránce, jsou adresy na vaše konkurenty. Zjistěte řešení, která jsou nabízena vašim cílovým zákazníkům. Všímejte si výhod a nevýhod těchto řešení. Můžete pak lépe formulovat, proč je právě vaše řešení to nejlepší.
Marketingová strategie
Studujte úspěšné konkurenty. Studujte i ty neúspěšné, naučíte se od nich, jak marketing nedělat. Přihlaste se k odběru e-mailů vaší konkurence, sledujte jejich sociální sítě i blogy. Vygooglujte si je. Zjistíte, jak iniciativní je vaše konkurence v komunikaci se zákazníky a v marketingovém úsilí. Můžete se přiučit o tom, jak komunikovat s vlastními zákazníky.
Všímejte si strategie na sociálních sítích a blozích. Dále věnujte pozornost e-mailovému marketingu, reklamě, PR a webovým stránkám. Získávejte nápady. Rovněž si všímejte, co v rámci marketingu a obsahu chybí. Znát slabiny konkurence vám pomůže zvýraznit silné stránky vaší společnosti a přizpůsobit vlastní hodnoty zákazníkům.
Spolupráce?
Někdy se stává, že spolu konkurenti nesoutěží. Je to obvyklé v některých odvětvích, například v poskytování pomoci, kde mají více práce, než mohou zvládnout nebo nenabízí to, co konkurence. Pokud ze spolupráce těží všichni zapojení, dá se tento princip použít i ve světě obchodu.
Pokud chcete s někým začít spolupracovat, začněte jej podporovat. Sdílejte jejich obsah na sociálních sítích a komentujte jejich příspěvky. Ukažte, že máte zájem a nechte na nich, jak s tím naloží.
-ka-