Často pomůže vědět, v jakých oblastech se vaši předchůdci potýkali s problémy – to vám umožní vyvarovat se stejných chyb.Hlavními oblastmi, na které je nutno se zaměřit, jsou aplikace, hardware, integrace se stávajícím systémem (middleware) a služby, jako například výcvik - náklady na tuto složku jsou často opomíjeny. Rozpočet v oblasti záležitosti mimo technologii (změny v obchodním procesu a zainteresování zaměstnanců) je často navrhován nesprávně.
CRM projekty lze rozdělit do tří kategorií – vysoce komplexní, středně komplexní a s nízkou komplexností – liší se nabízenými možnostmi, počtem uživatelů, náklady na jednoho uživatele (závisí také na jejich počtu) a mírou přizpůsobení uživatelským potřebám. Počty uživatelů se pohybují mezi 100 (u těch nejjednodušších) až 5000 uživateli. Prvním krokem je tedy určení potřebné komplexnosti projektu a v závislosti na tom hrubý odhad celkové ceny. CRM software se také většinou skládá z 20 – 30 modulů, je třeba zvážit, které jsou skutečně potřeba.