Pokud začínáte podnikat, některá doporučení týkající se prodejních technik pro vás nemusí platit, respektive nebudou fungovat. Těžko třeba můžete využívat referencí od loajálních zákazníků. Zrovna tak systém provizí funguje obvykle jinak v začínajících firmách než v zavedené velké firmě. Podívejme se na některé odlišnosti podrobněji:
- V počátečních stádiích podnikání je nejlepší, když se prodeji bude věnovat sám zakladatel. Potřebuje totiž získat v co největší možné míře zpětnou vazbu od klientů, aby dle jejich potřeb produkt přizpůsobil a zároveň se diferencoval od konkurence.
- Příliš zkušení prodejci čekají přinejmenším sekretářku a navíc vysoké provize. Vhodní jsou tací, kteří chtějí dostat šanci to někam dotáhnout a vystoupit ze svého stínu. Bezpochyby mi měli mít talent k prodeji.
- Jak porostete, budete potřebovat stále více prodejců, kteří jsou orientovaní nejen na prodej, ale i na celý proces včetně pěstování loajality zákazníků. Možná si vytvoříte speciální tým interních prodejců, kteří budou reagovat na poptávky. Další skupina půjde do terénu.
- Co nejdříve je nutné zahájit marketingovou podporu, jejímž úkolem je dostatečně „vyzbrojit“ prodejce. Marketing vytvoří prezentace, spočítají ROI, zanalyzují konkurenci apod. Dodají prostě prodejcům veškerou munici, kterou potřebují, aby správně oslovili cílovou skupinu. Tu jim marketing pomůže správně vytipovat a vhodně oslovit.
U začínajících podniků přitom stejně jako ve velkých firmách platí, že úspěch v prodeji je především otázkou naslouchání a správných reakcí.
-th-