Sociální sítě představují skvělý marketingový nástroj, ale je třeba vést v patrnosti i tradiční komunikaci, která žije dál: Podle nejnovějších studií využívá sociální sítě 73 % lidí nad 18 let. Z toho plyne, že celých 27 % spotřebitelů je vhodné oslovovat jiným způsobem, pokud se jich nechceme zcela vzdát. Online a offline marketing je tedy nutné vhodně kombinovat. Jak se tedy ujistit, že dokážeme skutečně oslovit většinu zákazníků?
- Alokujte část rozpočtu do tradiční marketingové komunikace. I kdyby většina vašich potenciálních zákazníků byla online, vždycky stojí za to investovat například do zvyšování kvalit prodejního týmu. Prodejci si pak poradí i s případným odpůrcem nových technologií. Právě zákazník, který není příznivcem sociálních sítí, se díky vašemu dobrému přístupu může stát extrémně dobrým advokátem značky a loajálním klientem.
- Zákazník se musí s poselstvím značky setkat průměrně desetkrát, aby si ho zapamatoval. I proto je dobré nespoléhat na jednu cestu a zvolit komunikační mix napříč médii.
- Stejné poselství lidem nevadí, pokud je sdíleno různými způsoby. Průměrný americký spotřebitel stráví online 5 hodin denně, 4 hodiny sleduje televizi, 1,5 hodin poslouchá rádio, 32 minut čte tisk a 20 minut vnímá jiná média. V jiných zemích může být rozložení mírně odlišné, přesto zcela jasně ukazuje, že sociální sítě nejsou jediným možným způsobem, jak lidi efektivně oslovit.
- V jednotě je síla. Nezáleží na tom, zda použijete stará či nová média. Klíčem je jednotné poselství značky: Zákazník musí jasně rozpoznat, kým je osloven.
-th-