Technologie ovlivní výzkum trhu v letošním roce hned několika způsoby. Vyplývá to ze studie společnosti Forrester Research. Ta předpovídá, že nejméně čtvrtina nejbohatších amerických firem (tzv. Fortune 100) spustí v roce 2008 on-line zákaznické komunity, aby posílila angažovanost stávajících i potenciálních zákazníků. Peníze se tak začnou přesouvat od tradičních kvalitativních výzkumů směrem k on-line komunitám.
Forrester dále předpokládá, že větší transparentnost společností měřících aktivitu na Internetu posune přísun peněz firem vzhledem k přesnějšímu pohledu na to, co a kde uživatelé na Internetu dělají. Dalším trendem bude zavádění více nenákladných nástrojů pro výzkum trhu v rámci jednotlivých oddělení včetně IT a HR.
Tradiční společnosti provádějící výzkum trhu budou mít větší potíže, když velké firmy začnou více provádět výzkumy trhu vlastními silami a pomocí technologií, které si samy vyvinou.
-kk-