Říkáte si, že zaručený recept pro úspěšný marketing nefunguje? Možná ano, možná ne. Avšak tento návod portálu MarketingProfs popsal člověk, který dosáhl v marketingu mezinárodního úspěchu. Zkusme se tedy nechat inspirovat.
- Pochopte přání a víru svého publika. Osvícený marketér ví, že lidi je možné motivovat jen tehdy, pokud je chápete.
- Zařiďte, aby se cítili dobře. Jen tehdy je přesvědčíte, aby pozbyli podezření a podnikli další krok. Vysílejte konzistentní a familiární signály, aby si potenciální zákazníci byli jistí a cítili se bezpečně a pohodlně.
- Barvitě to vykreslete. Efektivní marketing v lidech spustí představivost, díky které si představí atraktivní obrázek v souvislosti s produktem. Ten je přesvědčí konat.
- Zařiďte, aby si šli za svým. Marketér je vlastně průvodce. Zařiďte proto, aby se lidé cítili dobře během rozhodovacího procesu a cítili se důležití za to, co dělají.
- Ulehčete jim to. I taková drobnost jako příliš malé písmo může člověka v jeho rozhodování vyrušit. Marketéři by proto měli udělat vše proto, aby eliminovali jakékoliv rušivé vlivy či alternativní možnosti a podpořili směr, kterým se potenciální zákazník ubírá.
- Přinuťte je jednat. Co když si vše vykreslili a líbí se jim možnost nákupu, ale stále váhají? Posuňte je dál. Ukažte i nadále svou stálou podporu a ovlivněte je natolik, aby se rozhodli.
- Ukažte jim pokroky. Efektivní marketing poukáže zákazníkovi na to, jak se dobře rozhodl a co tím získal. Dostane poděkování, odměnu, překvapení a je přesvědčován o tom, že si vede dobře.
- Vyvolejte vášeň. Vyjádřete své hodnoty a přesvědčení, která vás ženou dál. Dostaňte tyto signály i směrem ke svému publiku a zapojte ho do své vášně.
- Kontrolujte signály. Musíte rozpoznat, kdy se máte objevit a kdy je dobré odejít a zůstat v pozadí. Týká se to např. interakce na sociálních sítích, nabídky slev apod. Motivujte své zákazníky v ten správný čas.
- Hlídejte si své způsoby. Pečlivě režírujte celé představení, ale hlídejte si svůj scénář. Bez něj by vše ztratilo pro publikum ten dramatický půvab.
Osvícený marketéři vědí, že v dnešní době nelze přinutit lidi, aby dělali něco proti své vůli. V současném interaktivním světě je lepší být průvodcem, který je zavede na nová místa a umožní jim poznat nové pocity a jednat v souladu se svými hodnotami.
Podstatou marketingu, kde ovlivňujeme víru a chování druhých lidí, není přesvědčování. Jde o leadership. A leadeři zavedou lidi na cestu, kde se cítí spokojeně a bezpečně. Na cestu, která jim změní život k lepšímu.
-th-