3 kroky k zákaznickému servisu, který předčí očekávání vašich klientů

Zákaznický servis je jedním z hlavních faktorů ovlivňujících spokojenost klientů. Je proto potřeba věnovat mu náležitou pozornost a v ideálním případě si jím zajišťovat spokojenou klientelu, další nákupy ze strany stávajících zákazníků a doporučení.

Ilustrační snímek

Zde jsou tři kroky k docílení zákaznického servisu, který předčí očekávání vašich klientů.

Každý pracovník musí přesně vědět, co dělá

Podle serveru Customer Think je naprosto zásadní, aby byl zákaznický servis v rámci firmy jednotný a měl stejné výstupy nehledě na to, jaký komunikační kanál klient zvolí nebo se kterým konkrétním zaměstnancem hovoří.

Mimo společných a jednotných postupů je také nutné, aby ideálně všichni pracovníci uměli všechno, tedy aby nemusel klient kontaktovat s určitým problémem vždy konkrétního zaměstnance.

Servis musí být jednoduchý a bezproblémový

Jestliže interakce s vaší firmou bude pro klienta frustrující, velmi rychle přejde jinam. Je proto nutné, aby váš klientský systém byl jednoduchý, bezproblémový a rychlý.

Nechte na klientovi co nejméně povinností tak, aby se ideálně nemusel o nic starat. Zde se hodí kvalitní systém CRM, díky kterému budete moci mít o každém klientovi databázi a nebudete se jej muset prakticky na nic vyptávat, když vás kontaktuje.

Proaktivní a preventivní přístup

Jakousi třešničkou na dortu, díky které klienty skutečně příjemně překvapíte, je starat se o ně preventivně. To znamená, že pokud hrozí, že nastane nějaký problém, vy to podle určitých indikátorů dovedete rozpoznat a aktivně klienta kontaktovat ještě předtím, než problém vůbec vznikne.

Stejně tak můžete zcela nezištně občas klienty kontaktovat a ptát se, jestli je vše v pořádku, aniž byste se jim snažili něco dalšího prodávat. Zákazníci toto gesto nesmírně ocení.

-mm-

Zdroj: CustomerThink - americký portál zaměřený na péči o zákazníky
Zobrazit přehled článků ze zdroje CustomerThink