Zde jsou tři kroky k docílení zákaznického servisu, který předčí očekávání vašich klientů.
Každý pracovník musí přesně vědět, co dělá
Podle serveru Customer Think je naprosto zásadní, aby byl zákaznický servis v rámci firmy jednotný a měl stejné výstupy nehledě na to, jaký komunikační kanál klient zvolí nebo se kterým konkrétním zaměstnancem hovoří.
Mimo společných a jednotných postupů je také nutné, aby ideálně všichni pracovníci uměli všechno, tedy aby nemusel klient kontaktovat s určitým problémem vždy konkrétního zaměstnance.
Servis musí být jednoduchý a bezproblémový
Jestliže interakce s vaší firmou bude pro klienta frustrující, velmi rychle přejde jinam. Je proto nutné, aby váš klientský systém byl jednoduchý, bezproblémový a rychlý.
Nechte na klientovi co nejméně povinností tak, aby se ideálně nemusel o nic starat. Zde se hodí kvalitní systém CRM, díky kterému budete moci mít o každém klientovi databázi a nebudete se jej muset prakticky na nic vyptávat, když vás kontaktuje.
Proaktivní a preventivní přístup
Jakousi třešničkou na dortu, díky které klienty skutečně příjemně překvapíte, je starat se o ně preventivně. To znamená, že pokud hrozí, že nastane nějaký problém, vy to podle určitých indikátorů dovedete rozpoznat a aktivně klienta kontaktovat ještě předtím, než problém vůbec vznikne.
Stejně tak můžete zcela nezištně občas klienty kontaktovat a ptát se, jestli je vše v pořádku, aniž byste se jim snažili něco dalšího prodávat. Zákazníci toto gesto nesmírně ocení.
-mm-