4 překážky cold callingu

Snaha získat nové zákazníky po telefonu může být velice náročná. Obchodníci, kteří přicházejí s telefonickými nabídkami, narážejí na celou řadu překážek, mnohé však mohou překonat. Které jsou ty nejčastější a jak se na ně připravit? Přečtěte si čtyři věty, které obchodníci běžně slýchají od nově oslovených firem, a inspirujte se radami, jak na ně reagovat.

Máme jiného dodavatele.“

Tato věta často vede obchodníka k úvaze, že jeho nabídka již není potřeba a nebude vyslyšena. V takovém případě je třeba změnit uvažování. Uvědomte si, že klienti často mění své dodavatele, a proto před sebou nemáte odmítnutí, ale výzvu.

Se svými dodavateli jsme spokojeni.“

To, že již nějakého dodavatele mají, nemusí nutně znamenat, že není prostor pro alternativní řešení. Uvědomte si, že vaším úkolem v této fázi není nahradit stávající dodavatele, ale představit možnosti.

Nemáme rozpočet.“

Tato věta často není pravdivá. Jak může potenciální klient vědět, že pro vás nemá peníze, když s vámi ještě nemluvil? Nabídněte schůzku i přesto.

Chcete nám něco prodat?“

Touto otázkou se vám druhá strana bude snažit vnutit špatný pocit, vy byste však měli zachovat klid. Vysvětlete, že důvodem vašeho telefonátu je představit se.

-kk-

Zdroj: Sales HQ - on-line komunita pro odborníky v oblasti prodeje
Zobrazit přehled článků ze zdroje Sales HQ