Berte v potaz specifika klienta
Podle blogu společnosti HubSpot by se vždy v interakci s klientem měla brát historie interakce mezi ním a vaší firmou a jiná specifická data týkající se daného zákazníka. Dvojnásob to platí při řešení problému, kdy by dané řešení mělo být ušité na míru konkrétnímu zákazníkovi.
Používejte jasnou komunikaci
Nepoužívejte vágní výrazy, nevyhýbejte se interakci s klientem ani se nesnažte celou věc nějak bagatelizovat. Očekává se od vás, že budete komunikovat efektivně a zcela průhledně.
Omluvte se
V řešení konfliktů se často ztrácí to nejzákladnější, co se od firmy očekává. A to je upřímná omluva a uvedení opatření, která podniknete, aby se daná věc už nikdy neopakovala.
Vyslechněte zákazníka
Klient, který se cítí jako oběť nějakého problému nebo který si myslí, že mu bylo učiněno příkoří, se často potřebuje hlavně vypovídat. Proto klienta vyslechněte, neskákejte mu do řeči a nechte jej říci, co potřebuje, aby měl pocit, že byl vyslyšen.
Ujistěte se, že je vše v pořádku
Určitou dobu po vyřešení problému se klientovi sami od sebe ozvěte, abyste se ujistili, že je vše v pořádku a že nenastaly nějaké následné nebo zcela jiné komplikace.
-mm-