Jak si získat důvěru klienta po telefonu

Důvěra klienta je zásadní pro úspěšné uzavření obchodu. V případě telefonního hovoru, kdy nemůžeme využívat celou řadu nástrojů, které nám nabízí osobní jednání tváří v tvář, se ale důvěra získává těžko. Zde jsou ty nejlepší tipy, jak získat u klienta důvěru při prodeji po telefonu.

Ilustrační snímek

Usmívejte se

Podle serveru CallCentreHelper se jedná o nejjednodušší způsob, jak si získat sympatie klienta. Úsměv sice není po telefonu vidět, ale je slyšet. Jestliže se budete u mluvení usmívat, lidé to poznají a podvědomě k vámi budou chovat větší sympatie.

Dejte najevo, že posloucháte

Jedna věc je klienta aktivně poslouchat a naslouchat i drobným nuancím v jeho hlase, které nám mohou hodně říci o tom, co si myslí. Důležité je však také dávat zákazníkovi verbálně najevo, že jej vnímáme. Používejte vhodná slova a reagujte na to, co klient říká.

Nebojte se jít mimo scénář

Telefonní scénáře jsou skvělý nástroj, jak dotáhnout obchod po telefonu do konce. Pro vybudování důvěry je ale důležité umět jít i mimo daný scénář, bavit se neformálně a přizpůsobit se tomu, o čem se chce klient bavit.

Zrcadlete styl komunikace klienta

Výborným psychologickým trikem, jak získat důvěru a sympatie volaného, je komunikovat stejným způsobem jako váš protějšek na druhé straně telefonu. Používejte stejné výrazy, stejný rytmus, nastavte se i podle toho, jestli se zákazník vyjadřuje rychle a účelně nebo květnatě a bohatě. Čím více se bude vaše komunikace podobat té klientově, tím lepší máte vyhlídky na vybudování důvěry.

-mm-

Zdroj: Call Centre Helper - britský online týdeník věnovaný call centrům
Zobrazit přehled článků ze zdroje Call Centre Helper