Usmívejte se
Podle serveru CallCentreHelper se jedná o nejjednodušší způsob, jak si získat sympatie klienta. Úsměv sice není po telefonu vidět, ale je slyšet. Jestliže se budete u mluvení usmívat, lidé to poznají a podvědomě k vámi budou chovat větší sympatie.
Dejte najevo, že posloucháte
Jedna věc je klienta aktivně poslouchat a naslouchat i drobným nuancím v jeho hlase, které nám mohou hodně říci o tom, co si myslí. Důležité je však také dávat zákazníkovi verbálně najevo, že jej vnímáme. Používejte vhodná slova a reagujte na to, co klient říká.
Nebojte se jít mimo scénář
Telefonní scénáře jsou skvělý nástroj, jak dotáhnout obchod po telefonu do konce. Pro vybudování důvěry je ale důležité umět jít i mimo daný scénář, bavit se neformálně a přizpůsobit se tomu, o čem se chce klient bavit.
Zrcadlete styl komunikace klienta
Výborným psychologickým trikem, jak získat důvěru a sympatie volaného, je komunikovat stejným způsobem jako váš protějšek na druhé straně telefonu. Používejte stejné výrazy, stejný rytmus, nastavte se i podle toho, jestli se zákazník vyjadřuje rychle a účelně nebo květnatě a bohatě. Čím více se bude vaše komunikace podobat té klientově, tím lepší máte vyhlídky na vybudování důvěry.
-mm-