Práce operátorů v call centru je ve většině případů nevděčná a náročná. Jen v několika případech z mnoha dospějí obě strany hovoru k dohodě a prodej je úspěšně završen. Jestliže chcete zvýšit prodejnost v rámci call centra, přečtěte si následujících pět tipů, které zveřejnil server Call Centre Helper.
1. Vytvořte tým z extrovertů
Najímejte operátory, kteří jsou přátelští, otevření a hovorní. Úspěšné prodejní telefonáty jsou spíše delší než kratší. Extrovertní typy lidí dokáží navodit pozitivní atmosféru a přesvědčit volaného k nákupu lépe než introvertní jedinci.
2. Zaměřte se na úvod
Vytvořte si úvodní scénář hovoru, který prolomí ledy mezi vámi a volaným. Nedávejte potenciálnímu zákazníkovi najevo, že víte, že voláte nevhod a on toho má jistě mnoho na práci. Raději se zeptejte, zda vám věnuje pár minut svého času. Buďte zdvořilí, představte sebe, společnost i produkt a udržujte neustále pozornost.
3. Podporujte soutěživost
Zvažte možnost individuálních nebo týmových zaměstnaneckých soutěží. Práce se stane hrou a konkurence motivací k výkonu. Povzbuďte zaměstnance, aby navzájem sdíleli své pozitivní i negativní zkušenosti. Zkuste implementovat taktiku vítěze na celý prodejní tým.
4. Nepromarněte čekající zákazníky na telefonu
Občas se stává, že personálu je nedostatek a ne všechny hovory jsou ihned nebo v krátké době přijaty. Až 69 % klientů ani nezanechá vzkaz, takže je nemožné je dohledat. Pořiďte si software na sledování hovorů, který vám při zmeškání konverzace zašle emailové upozornění včetně čísla volajícího.
5. Investujte do kvality poslechu
Pokud je prostředí call centra příliš hlučné, projeví se i v kvalitě hovoru s klientem. Operátor musí hovořit hlasitěji a to pro volaného není jistě příjemné. Investujte proto do kvalitního vybavení pro operátory, které odfiltruje okolní ruch kanceláře.
-bn-