Máte krásnou webovou stránku, tak proč by nefungovala? Možná proto, že jejím prostřednictvím málo prodáváte, nezískáváte nové kontakty na potenciální zákazníky a vykazuje nízkou čtenost, přestože tam pravidelně vkládáte nový obsah. Co je tedy špatně?
- Chybí návrh přidané hodnoty. Dobrá webová stránka musí v krátkém čase říct, co zde může návštěvník očekávat a jak může pomoci vyřešit jeho problém. V ideálním případě je dobré i specifikovat, proč to zde umí lépe než jinde, tzn., jde o jedinečný návrh. Přitom vždy pamatujte: Lidé jsou líní. Neočekávejte, že informace budou složitě vyhledávat na jednotlivých stránkách vašeho webu.
- Stránka lidem neříká, co by měli udělat. Chybí jasná výzva k akci. Přitom je ale důležité předem říci, co se bude dít, jakmile zadaný pokyn provedou. Aneb kam je kliknutí dále dovede. V opačném případě vyvoláte nejistotu a nedojde ke konverzi.
- Příliš mnoho výzev k akci. Pokud je na stránce možnost odebírat zpravodaj, přečíst si nový článek a zakoupit produkt – a to vše na jednom místě - vytvoříte zmatek. Důležité je požádat lidi jen o jednu věc, tedy předem si jasně určit prioritu. Ta by měla být dominantou stránky.
- Uživatelská nepříznivost. Webová stránka musí být intuitivní jako supermarket, kam pravidelně chodíte nakupovat. Pokud máslo není v sekci mléčných výrobků, naštve vás to. Stejnou logiku využijte na webu.
- Není důvod vám věřit. Samotný popis výhod je první krok, ale lidé vám musí uvěřit. Nejlepším způsob, jak toho dosáhnout, je pomocí referencí od spokojeného klienta. Další variantou jsou certifikáty kvality, možnost vrácení peněz, ikona garantující bezpečné platby na internetu a další.
-th-