Mluvte tak, aby vám klient rozuměl
Podle serveru Call Centre Helper je nutné hovořit jazykem klienta. Zástupce společnosti se při jednání nesmí schovávat za odborné výrazy a nicneříkající fráze. Měl by přijmout způsob komunikace, který vyznává zákazník, používat jeho slovník a výrazy, a vše vysvětlovat tak, aby tomu klient rozuměl. Komunikace, v níž se zástupce společnosti přizpůsobuje zákazníkovi, je základem konečné spokojenosti klienta.
Snižte nároky na zákazníka
Při řešení problémů nebo obecně při komunikaci s vaší společností byste měli klást na bedra klienta co nejméně povinností. Zákazník bude spokojený, když se bude muset starat o co nejméně věcí. Jestliže budete delegovat povinnosti od pracovníků směrem ke klientům, v dlouhodobém měřítku se vám tato strategie nevyplatí.
Berte podněty klientů vážně
Mnoho firem má systém práce se zpětnou vazbou ze strany klientů. Velká část těchto společností ale tuto aktivitu vyvíjí spíše na oko, aby se klienti cítili vyslyšeni. Vaším cílem je podněty zákazníků brát skutečně vážně a zapracovávat je do vašeho systému. Nechte například zákazníky hlasovat, bavte se s nimi osobně, následně jim dejte vědět o změně, kterou na základě jejich podnětu děláte, a poděkujte jim za jejich proaktivní přístup.
Používejte vizuální pomůcky
Dnešní doba by se dala nazvat dobou vizuální. Alespoň co se týče prostředí zákaznického servisu. Nabídněte klientům co nejvíce infografik a vysvětlení v podobě názorných vizuálních ukázek. Videa a obrázky jsou ideálním způsobem, jak se zákazníky komunikovat. Založte proto komunikaci s klientelou na vizuálních podnětech.
-mm-