Volání naslepo představuje pro mnoho lidí úplnou noční můru. Tak začněme tím, že těmto telefonátům začneme říkat „úvodní“ telefonát. Jde jen o to představit sebe a svou firmu. Pokud chcete uspět, připravte si předem plán. Vaše příprava by měla zahrnovat následující:
- Dobře zacílený seznam kontaktů. Zvažte veškerá segmentační a demografická kritéria.
- Určení časových rámců, kdy je vhodné volat. Správné načasování může být vaším trumfem.
- Příprava prodejního scénáře, tj. co řeknete, jak může respondent zareagovat a co na to řeknete. Nejde o přesná slova, ale spíše o přípravu na různé situace.
Pokud vám nedělá problém příprava, ale opravdu se bojíte samotného telefonování, poradíme vám 7 kroků, jak vše rychle zvládnout.
- Na každý hovor se mentálně připravte. Budete-li myšlenkami mimo, druhá strana to pozná a neuvěří vám.
- Vybruste svůj styl telefonování. Můžete zkusit sám sebe nahrát při fiktivním rozhovoru, abyste posoudili, zda zníte uvolněně a přirozeně. Jde jen o to vše řádně nacvičit.
- Vytvořte kolem ve svém prostředí familiární atmosféru, abyste se cítili dobře.
- Používejte fantazii. Představte si třeba, že jste potenciální zákazník a hledáte informace. V telefonu pak budete znít jako někdo, kdo chce druhému pomoci.
- Sledujte svůj tón hlasu a hlídejte si ho.
- Vytvořte si rychlé cíle, například 50 telefonů za 150 minut. Nikdy nebuďte dojem, že máte čas si povídat.
- Dejte si pětiminutovou přestávku po každém 15. telefonátu. Protáhněte se, napijte se, pusťte si hudbu. Teprve poté pokračujte.
-th-