Podle portálu Business Brief už končí doba, kdy prodejci mohou telefonicky kontaktovat nové zákazníky prostřednictvím databází telefonních čísel. Důvodů je nejméně 10:
- Identifikace volajícího. Žádný výše postavený člověk nebude brát telefon, když nezná číslo volajícího.
- Mobilní telefony. Většina manažerů používá výhradně mobilní telefony. Ale kontaktní čísla jsou zpravidla na pevné linky.
- Email. Tento způsob komunikace je velmi často preferován ve srovnání s telefonickým kontaktem.
- SMS zprávy. Mnoho lidí už nevolá, jen píše. Natož pak když jde o cizí osobu.
- Internet. Není důvod cokoliv nakupovat přes telefon, když si vše můžeme v klidu prohlédnou i objednat na webu.
- Poptávka prostřednictvím webu. Většina nakupujících si dnes dělá průzkum prostřednictvím internetu. Když je něco zaujme, použijí kontaktní formuláře na webu a požádají, aby je někdo z firmy zkontaktoval.
- Kvóty. Stále více prodejců není schopno dosáhnout svých cílů. Pokud se jim podaří vymyslet způsob prodeje tak, aby nejdřív nevolali naslepo, určitě to udělají a ušetří si čas.
- Předpisy a regulace. V mnoha zemích se neustále zpřísňují předpisy na to, jakým způsobem mohou prodejci kontaktovat své zákazníky.
- Rozsah pozornosti. V současném tržním prostředí jsou manažeři nuceni zvládat více práce za méně času. Pokud se tedy prodejci povede dostat je k telefonu, zřejmě mu nevěnují velkou pozornost.
- Automatičtí operátoři. Zdálo by se, že je to ten nejlepší způsob, jak obejít chytrou sekretářku a dostat se ke správnému člověku. Ve skutečnosti je to zdlouhavý způsob s velkým rizikem, že kontaktní informace jsou zastaralé.
-th-