10 důvodů, proč volání naslepo nemá v prodeji budoucnost

Podle portálu Business Brief už končí doba, kdy prodejci mohou telefonicky kontaktovat nové zákazníky prostřednictvím databází telefonních čísel. Důvodů je nejméně 10:

  1. Identifikace volajícího. Žádný výše postavený člověk nebude brát telefon, když nezná číslo volajícího.
  2. Mobilní telefony. Většina manažerů používá výhradně mobilní telefony. Ale kontaktní čísla jsou zpravidla na pevné linky.
  3. Email. Tento způsob komunikace je velmi často preferován ve srovnání s telefonickým kontaktem.
  4. SMS zprávy. Mnoho lidí už nevolá, jen píše. Natož pak když jde o cizí osobu.
  5. Internet. Není důvod cokoliv nakupovat přes telefon, když si vše můžeme v klidu prohlédnou i objednat na webu.
  6. Poptávka prostřednictvím webu. Většina nakupujících si dnes dělá průzkum prostřednictvím internetu. Když je něco zaujme, použijí kontaktní formuláře na webu a požádají, aby je někdo z firmy zkontaktoval.
  7. Kvóty. Stále více prodejců není schopno dosáhnout svých cílů. Pokud se jim podaří vymyslet způsob prodeje tak, aby nejdřív nevolali naslepo, určitě to udělají a ušetří si čas.
  8. Předpisy a regulace. V mnoha zemích se neustále zpřísňují předpisy na to, jakým způsobem mohou prodejci kontaktovat své zákazníky.
  9. Rozsah pozornosti. V současném tržním prostředí jsou manažeři nuceni zvládat více práce za méně času. Pokud se tedy prodejci povede dostat je k telefonu, zřejmě mu nevěnují velkou pozornost.
  10. Automatičtí operátoři. Zdálo by se, že je to ten nejlepší způsob, jak obejít chytrou sekretářku a dostat se ke správnému člověku. Ve skutečnosti je to zdlouhavý způsob s velkým rizikem, že kontaktní informace jsou zastaralé.

-th-

Zdroj: BusinessBrief.com - americký informační portál o byznysu
Zobrazit přehled článků ze zdroje BusinessBrief.com