10 kroků k perfektnímu marketingu

Říkáte si, že zaručený recept pro úspěšný marketing nefunguje? Možná ano, možná ne. Avšak tento návod portálu MarketingProfs popsal člověk, který dosáhl v marketingu mezinárodního úspěchu. Zkusme se tedy nechat inspirovat.

  1. Pochopte přání a víru svého publika. Osvícený marketér ví, že lidi je možné motivovat jen tehdy, pokud je chápete.
  2. Zařiďte, aby se cítili dobře. Jen tehdy je přesvědčíte, aby pozbyli podezření a podnikli další krok. Vysílejte konzistentní a familiární signály, aby si potenciální zákazníci byli jistí a cítili se bezpečně a pohodlně.
  3. Barvitě to vykreslete. Efektivní marketing v lidech spustí představivost, díky které si představí atraktivní obrázek v souvislosti s produktem. Ten je přesvědčí konat.
  4. Zařiďte, aby si šli za svým. Marketér je vlastně průvodce. Zařiďte proto, aby se lidé cítili dobře během rozhodovacího procesu a cítili se důležití za to, co dělají.
  5. Ulehčete jim to. I taková drobnost jako příliš malé písmo může člověka v jeho rozhodování vyrušit. Marketéři by proto měli udělat vše proto, aby eliminovali jakékoliv rušivé vlivy či alternativní možnosti a podpořili směr, kterým se potenciální zákazník ubírá.
  6. Přinuťte je jednat. Co když si vše vykreslili a líbí se jim možnost nákupu, ale stále váhají? Posuňte je dál. Ukažte i nadále svou stálou podporu a ovlivněte je natolik, aby se rozhodli.
  7. Ukažte jim pokroky. Efektivní marketing poukáže zákazníkovi na to, jak se dobře rozhodl a co tím získal. Dostane poděkování, odměnu, překvapení a je přesvědčován o tom, že si vede dobře.
  8. Vyvolejte vášeň. Vyjádřete své hodnoty a přesvědčení, která vás ženou dál. Dostaňte tyto signály i směrem ke svému publiku a zapojte ho do své vášně.
  9. Kontrolujte signály. Musíte rozpoznat, kdy se máte objevit a kdy je dobré odejít a zůstat v pozadí. Týká se to např. interakce na sociálních sítích, nabídky slev apod. Motivujte své zákazníky v ten správný čas.
  10. Hlídejte si své způsoby. Pečlivě režírujte celé představení, ale hlídejte si svůj scénář. Bez něj by vše ztratilo pro publikum ten dramatický půvab.

Osvícený marketéři vědí, že v dnešní době nelze přinutit lidi, aby dělali něco proti své vůli. V současném interaktivním světě je lepší být průvodcem, který je zavede na nová místa a umožní jim poznat nové pocity a jednat v souladu se svými hodnotami.

Podstatou marketingu, kde ovlivňujeme víru a chování druhých lidí, není přesvědčování. Jde o leadership. A leadeři zavedou lidi na cestu, kde se cítí spokojeně a bezpečně. Na cestu, která jim změní život k lepšímu.

 

-th-

Zdroj: Marketing Profs - americký server z oblasti reklamy a marketingu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketing Profs