12 rad, jak udržet zákazníky

Mnohokrát již bylo řečeno, že je snazší prodávat stávajícím zákazníkům, než hledat úplně nové. Jak je tedy firma má udržet a čeho se má vyvarovat, aby neodcházeli? Radí portál Inc.com:

  1. Vytvářejte osobní vazby, teprve potom prodávejte.
  2. Nekritizujte konkurenci, to dělají jen slaboši.
  3. Zaměřte se na jedince. Firma XYZ od vás nic nekoupí, ale možná Jarda F. by mohl…
  4. Nenabízejte produkt natvrdo. Nabídka by měla vyplynout z hovoru.
  5. Se zákazníky jednejte jako se sobě rovnými.
  6. Nedělejte zbytečné kličky. Pokud někoho ve firmě obejdete, uděláte si z něj celoživotního nepřítele. A nepřítel uvnitř je ten nejhorší nepřítel.
  7. Konverzace musí být vzájemná. Je třeba vytvářet spojení, a to se vám nepovede, když budete mluvit sám.
  8. Netlačte na pilu za každou cenu. Pokud máte pocit, že zákazník dělá chybu, nebojte se mu o tom říct. Tím spíš, jestli se chyba týká právě koupě vašeho zboží.
  9. Hrajte si a soutěžte. Pokud si to klient žádá a na obzoru se značí velká příležitost, nebojte se zahrát si jeho hru.
  10. Žádné vyjednávací taktiky. Zapomeňte na příručky o vyjednávání – budujete vztah, tzn. nejde o to „vyhrát,“ jde o oboustranně dobrý pocit, chcete-li oboustranné vítězství.
  11. Mluvte o sobě, je-li třeba. Lidé chtějí jednat s lidmi. Nemusíte se tedy bavit jen o obchodě, ukažte také svou lidskou stránku.
  12. Pozor na náhlou ztrátu zájmu zákazníka. Neznamená to, že jeho objednávky už k vám jdou tak automaticky, že se vám už nemusí věnovat. Spíše je na obzoru aktivní konkurence. 

 

-th-

 

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com