Allbusiness.com publikoval tři tipy, jak zlepšit zákaznický servis.
1) Usnadněte použití
Klienti kontaktují zákaznický servis, pokud nejsou schopni najít řešení jinde. Neopakujte tedy to, co si zákazník může sám najít na internetu nebo co už pravděpodobně ví.
Různí zákazníci dávají přednost různým zdrojům informací. Nabídněte nejčastější řešení v různých formátech jako text, obrázky nebo video. Zjistěte, které typy jsou používány nejčastěji. Zdroje by měly být informativní, uživatelsky příjemné a v jazyce, kterému se dá rozumět. Tedy ne příliš technické.
2) Zbytečně nepospíchejte
Rychlost odpovědi je důležitá, ale kvalita je ještě důležitější. Zákazník si raději chvíli počká, než aby dostal nevyhovující odpověď.
Pokud odpověď bude trvat déle, upozorněte na to zákazníka. Když víte, že dostatečnou odpověď dokážete poskytnout až zítra, dejte o tom klientovi vědět. Věnujte poté dostatečné množství času na vyřešení problému. Péče o zákazníka se vám vyplatí.
3) Zeptejte se na zákazníkovy názory
Zákazníci si přejí, abyste je požádali o zpětnou vazbu Chtějí, abyste brali ohled na jejich postřehy. Pokud tedy chcete zvýšit jejich spokojenost, zeptejte se jich na to, co je potřeba vylepšit.
Informujte zákazníka, jak dlouho bude průzkum trvat, vybírejte neutrální otázky, abyste dostali co neužitečnější a upřímné odpovědi. Nepokládejte příliš mnoho otázek. Chcete-li zvýšit počet získaných odpovědí, nabídněte odměnu. Získané informace poté použijte tak, aby o tom respondenti věděli.
Klíčem k úspěchu je soustředit se na klienta. Není nejlepším řešením mít hodně zdrojů, ale aby se dostupné zdroje daly efektivně využívat. Nebojte se dát řešení problému více času, odpadne tím možnost, že se na vás zákazník obrátí znovu.
-ka-