5 důvodů, proč zákazník neodpovídá na vzkazy a jak s nimi naložit

Ilustrační snímek

Zanechání zprávy v hlasové schánce může některým prodejcům připadat zbytečné, jelikož předpokládají, že se nedočkají odpovědi. Nedostat odpověď může být frustrující, přesto se vyplatí vzkazy nechávat. Máte pak vyšší šanci na úspěch. Pokud zprávu zanecháte a nedostane se vám odpovědi, měli byste zjistit, co se děje. Server About Sales popsal pět důvodů, proč se vám zákazník neozývá a jak si s takovou situací poradit.

1) Zákazník nechce nakoupit, ale neví jak to říct

Co v takové situaci dělat? Záleží na tom, jak daleko jste se zákazníkem dostali. I když jste spolu mluvili pouze jednou po telefonu, je zde možnost, že obchod ještě získáte. Musíte podpořit zájem zákazníka o vaši nabídku. Pokud jste ale v rámci prodejního procesu dál a pouze jste čekali na potvrzení o koupi, k uzavření obchodu pravděpodobně nedojde. Nabídku můžete zkusit znovu za několik měsíců.

2) Zákazník má zájem, ale chce zjistit víc

Většina nakupujících si před nákupem porovnává různé nabídky. Nejhorší věc, jakou v takové situaci můžete udělat, je tlačit na zákazníka. Dejte mu čas, ale zůstaňte v kontaktu. Můžete mu například poslat odkaz na článek, který poskytuje užitečné informace. Nejlepší však bude, když nepůjde o článek vaší společnosti, ale třetí strany.

3) Zpráva, kterou jste zanechali, nevzbudila klientův zájem

Pokud jste nechali zákazníkovi vzkaz a dosud s ním nemluvili osobně, pravděpodobně jste ho zatím nezaujali. Takže to zkoušejte dál a pozměňte obsah vašeho sdělení. Musíte zákazníka inspirovat k jednání s vámi. Nikdo vám zpátky nezavolá, pokud mu k tomu nedáte dobrý důvod.

4) Zákazník se rozhodl nakoupit od někoho jiného

Někteří lidé oznámí, že se rozhodli pro někoho jiného, spousta jich to ale nedělá. Na jejich rozhodnutí už pravděpodobně nic nezměníte. Můžete je ale zkusit v budoucnu znovu kontaktovat.

5) Zákazník je zaneprázdněný

Váš zákazník může řešit náhlou důležitou situaci nebo být jen nadmíru zaneprázdněný. Můžete ho přimět k akci připomenutím nákupu. To vám prodej nezaručí, ale můžete se trochu posunout.

-ka-

Zdroj: About Sales - část amerického portálu About.com věnovaná prodeji
Zobrazit přehled článků ze zdroje About Sales