Telefonování naslepo: Jak na to?

Ilustrační snímek

Volání naslepo představuje pro mnoho lidí úplnou noční můru. Tak začněme tím, že těmto telefonátům začneme říkat „úvodní“ telefonát. Jde jen o to představit sebe a svou firmu. Pokud chcete uspět, připravte si předem plán. Vaše příprava by měla zahrnovat následující:

  • Dobře zacílený seznam kontaktů. Zvažte veškerá segmentační a demografická kritéria.
  • Určení časových rámců, kdy je vhodné volat. Správné načasování může být vaším trumfem.
  • Příprava prodejního scénáře, tj. co řeknete, jak může respondent zareagovat a co na to řeknete. Nejde o přesná slova, ale spíše o přípravu na různé situace.

Pokud vám nedělá problém příprava, ale opravdu se bojíte samotného telefonování, poradíme vám 7 kroků, jak vše rychle zvládnout.

  1. Na každý hovor se mentálně připravte. Budete-li myšlenkami mimo, druhá strana to pozná a neuvěří vám.
  2. Vybruste svůj styl telefonování. Můžete zkusit sám sebe nahrát při fiktivním rozhovoru, abyste posoudili, zda zníte uvolněně a přirozeně. Jde jen o to vše řádně nacvičit.
  3. Vytvořte kolem ve svém prostředí familiární atmosféru, abyste se cítili dobře.
  4. Používejte fantazii. Představte si třeba, že jste potenciální zákazník a hledáte informace. V telefonu pak budete znít jako někdo, kdo chce druhému pomoci.
  5. Sledujte svůj tón hlasu a hlídejte si ho.
  6. Vytvořte si rychlé cíle, například 50 telefonů za 150 minut. Nikdy nebuďte dojem, že máte čas si povídat.
  7. Dejte si pětiminutovou přestávku po každém 15. telefonátu. Protáhněte se, napijte se, pusťte si hudbu. Teprve poté pokračujte.

 

-th-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com