Chcete, aby se zákazníci opakovaně vraceli k vašemu produktu? Nejsnazší způsob je zavedení předplatitelské služby, která klientovi pravidelně poskytuje váš produkt a ten za ní pravidelně platí. Předplatné využívá lidské lenosti a získáte díky němu stabilní zdroj příjmu. Nemusíte tak čekat, zda se k vám zákazník vrátí nebo ne.
Předplatné se nemusí vztahovat pouze na knihy neb časopisy. Buďte kreativní a můžete přijít na to, jak předplatné zahrnout i do vaše podnikatelského odvětví. Server Inc.com přinesl několik tipů, jak úspěšně provozovat předplatné.
1) Zákazník potřebuje důvod
Princip předplatného musí být výhodný jak pro vás, tak pro klienta. Účinným nástrojem k získání klienta je poskytnutí slevy. Pokud prodáváte produkt, který dosud není příliš rozšířený, nabídněte jej k předplatnému dříve než ostatní. Také speciální nebo modernizované služby mohou být dobrá motivace k předplatnému.
2) Intenzivnější obchodní partnerství
Na vašich webových stránkách by měla být služba, kde může zákazník spravovat své předplatné, měnit údaje o bydlišti nebo číslo účtu. Poskytněte informace o předplatitelovi lidem ze zákaznického servisu, aby s ním mohli dobře komunikovat.
3) Výzkum trhu
Pro zákazníka předplatné znamená, že s vámi vstoupil do dlouhodobého obchodního vztahu. Máte nyní právo na komunikaci s ním. Využijte toho a proveďte výzkum. Ptejte se zákazníka na jeho preference nebo jak můžete zlepšit zákaznický servis.
4) Zvyšte prodeje
Další způsob, jak využít nově nabytého partnerství s klientem je navrhnout mu další produkty nebo služby, které může potřebovat.
5) Zlepšete prodejní strategii
Využijte výzkum trhu ke zlepšení obchodního modelu. Předplatitelská služba není jediná možnost, jak opakovaně získávat zákazníka. Snažte se od samotných klientů zjistit, co jim nejvíc vyhovuje a buďte připraveni se přizpůsobit.
-ka-