Zbavte se strachu z cold callingu

Cold calling, neboli první telefonní kontakt s klientem, je pro mnohé obchodníky stresující. Většinou se bojí odmítnutí nebo negativní odezvy od zákazníka. Pak jsou schopni udělat téměř cokoli, aby se tomuto telefonování vyhnuli. Pokud k těmto obchodníkům patříte, měli byste svůj přístup změnit. Cold calling totiž zůstává důležitým nástrojem k získávání nových klientů. Jak se zbavit stresu z cold callingu popsal Sales.about.com.

1) Odpoutejte se

Ujasněte si, proč se cold callingu tolik bojíte. Pravděpodobně je to proto, že to může být nepříjemný zážitek. Naučte se rozpoznat příznaky svého strachu, a jakmile nastanou, využijte radu psychologů pro zvládání fóbií. Představte se, že se díváte sami na sebe v kině. Pomůže vám to odpoutat se od negativních myšlenek a emocí.

2) Přidejte fyzickou aktivitu

Negativní pocity a myšlenky musíte zastavit dřív, než vás zaplaví strachem. Dobrý způsob představuje fyzická aktivita. Zkuste se minutu svižně procházet po kanceláři, udělat deset skoků nebo si přehrát oblíbenou písničku a k tomu si zazpívat.

3) Nastavte pozitivní emoce

Jakmile jste oddálili negativní emoce, je načase nahradit je emocemi pozitivními. Svou sebedůvěru posílíte tím, že si budete připomínat své úspěchy. Jakmile uskutečníte úspěšný hovor, poznamenejte si detaily. Zaměřte se na své pocity před a po telefonátu. Jakmile během příštího telefonátu ucítíte stres, vyndejte poznámky a připomeňte si své úspěchy.

4) Změňte pohled

Posledním krokem je změnit celý cold calling na pozitivní činnost. Jediným problémem zde jsou vaše emoce, které nemáte pod kontrolou. Poté, co ukončíte hovor, drobně se odměňte. Tím postupně změníte přístup k tomuto druhu telefonování a vaše negativní pocity se ztratí.

-ka-

Zdroj: About Sales - část amerického portálu About.com věnovaná prodeji
Zobrazit přehled článků ze zdroje About Sales