Snad každý předem nesjednaný telefonát za účelem prodeje nebo navázání spolupráce je pro potenciálního klienta nepříjemný. „Cold calling“ neboli volání naslepo je ale jednou z mála skutečně prověřených metod, které vám mohou pomoci získat novou příležitost. Několik tipů, jak získat maximum z těchto hovorů přinesl server Eyes on Sales.
Než se rozhodnete vytipovanému zákazníkovi zatelefonovat, myslete pozitivně a věřte v efektivnost zvolené metody. Existuje mnoho názorů, které vám sdělí, že „cold calling“ je dávno pasé. Není to pravda. Jedná se stále o jednu z nejúčinnějších a nejrychlejších metod získávání zákazníků, která se stále vyvíjí.
Jakmile navážete kontakt, zvažte pečlivě otázky, na které se budete ptát. Neptejte se tedy, co máte pro klienta udělat, abyste kontrakt získali. Raději mu nabídněte silný a přesvědčivý důvod hovoru, jenž mu napomůže řešit jeho problémy a potřeby. Mějte na paměti, že dotazy, které nemají pro volaného žádnou hodnotu, snižují i vaši hodnotu pro možného partnera.
Pokud chcete docílit schůzky s klientem, nezačínejte bez přípravy. Obstarejte si minimálně kontaktní údaje na zodpovědnou osobu včetně jména a funkce. Připravte si také stručný nástin argumentace pro pravděpodobné námitky a nezapomeňte hlavně na diář, abyste případné schůzky mohli ihned naplánovat.
Příliš málo obchodníků se v průběhu hovoru plně soustředí. Než sednete k telefonu, zaměřte svou energii jen na plánovaný hovor a nenechte se ničím vyrušovat. Nezapomeňte ani na sebevědomí, příjemné chování a přesvědčení, že to, co nabízíte je skutečně pro klienta to nejlepší. Pokud produktu sami nevěříte, jak se k tomu má postavit zákazník?
Jestliže se někoho chystáte telefonátem obtěžovat, postarejte se alespoň o to, aby to vyrušení bylo příjemné.
-bn-