Způsob, jakým prodáváte, je často důležitější než to, co prodáváte. Efektivita vašeho prodeje je z velké části ovlivněna důvěrou, kterou ve vás kupující chovají. Pokud nebudete působit důvěryhodně, vaše prodeje nebudou úspěšné. Naučte se zvýšit svou důvěryhodnost kroky, které zveřejnil blog na serveru Salesforce.com.
1) Přizpůsobte řešení konkrétnímu zákazníkovi
Důležitější, než znát, jaké řešení poskytujete, je znát zákazníka a umět na něho toto řešení aplikovat. Zaměřte se tedy důkladně na zákazníkův problém.
2) Berte na vědomí, že zákazník si toho hodně zjistí sám
Počítejte s tím, že zákazník si již před vaším společným setkáním mohl spoustu informací najít na vašich webových stránkách. Nestačí tedy říci, co všechno váš produkt zákazníkovi přinese. Zkuste tyto hodnoty předvést například tím, že předložíte informace o trhu.
3) Nespoléhejte se jen na marketingové materiály
Pokud své klienty zavalíte marketingovými materiály, budete vnímán jako prodejce, který nedokáže přinést přidanou hodnotu. Snažte se přinášet nové úhly pohledu ve spolupráci s marketingovými materiály.
4) Uvědomte si, že konečné rozhodnutí neleží na jedné osobě
Kupující spolupracují s více částmi své společnosti, než učiní rozhodnutí, zda nakoupit nebo ne. Potřebují podporu a odborné znalosti mnoha lidí. Měli byste se tedy snažit vyjít vstříc očekáváním každé této části zákazníkovy firmy. Snažte se vysvětlit spojitost mezi vlastnostmi produktu, které zajímají různé subjekty. Zkrátka ukažte, že jejich firmě rozumíte.
5) Pozor na nevhodnou otázku
Představte si, že máte schůzku s osobou, která v organizaci ovlivňuje nákupní rozhodování. Právě se snaží vyřešit obchodní problémy, a tak si ve svém nabitém programu našla chvilku, aby se s vámi setkala. Pokud začnete konverzaci otázkou, co ji nejvíce tíží, je to zásadní chyba. Jste to vy, kdo by měl vědět o jejích problémech. Měli byste přinést nápady a zkušenosti, které jste dosud získali během spolupráce s obdobnými organizacemi. V opačném případě ztratíte důvěru.
-ka-