Získat nového zákazníka je až desetkrát dražší než si udržet stálého. Přesto, že se většina firem snaží si své spokojené zákazníky udržet, stává se, že kvůli banálnímu selhání o klienta přijdou. Šest způsobů, které zaručeně přeruší vzájemné vazby, popsal server Open Forum.
1. Informace o zákazníkovi jako zboží
Sdílení informací od partnera se může zdát přínosným zdrojem pro váš obchod. Každopádně to nedělejte. Jakmile to jednou klient zjistí, důvěra je pryč.
2. Politika a náboženství jsou tabu
Diskuze o politice, náboženství nebo někdy také o sportu na profesní úrovni nenabízí žádný přínos pro vaše podnikání. Pokud možno se této problematice elegantně vyhněte i v případě, že o ní klient začne hovořit sám.
3. Vinění zákazníka
Nesnažte se zdlouhavě argumentovat nebo dokonce obviňovat zákazníka z chyby, která se stala. Upřímná omluva má mnohem větší hodnotu pro budoucí vztah než vinění druhé strany.
4. Neschopnost personalizovat produkt
Jestliže nejste schopni přizpůsobit zákazníkovi produkt na míru, dáváte mu tím signál, že neberete jeho potřeby individuálně. Personalizujte svou nabídku na základě dostupných informací o zákazníkovi.
5. Nezdvořilé jednání
Chovejte se ke svému zákazníkovi tak, jako by to byl váš nejlepší přítel. Proč být na přátele nepříjemní, pokud je máte rádi? Proškolte i své zaměstnance, aby takové chování zanechali doma, jestliže mají jednat s klientem.
6. Nerozpoznání vlastního zákazníka
Nezáleží na tom, zda jednáte se zákazníkem v prodejně nebo při obchodním jednání. Jestliže spolu jednáte pravidelněji, je dobré si pamatovat jeho potřeby nebo se zeptat na spokojenost s minulým nákupem. Největší faux pas však nastane v případě, že nejste schopni dotyčného vůbec rozpoznat.
-bn-