Jedním z důležitých předpokladů obchodního úspěchu je zlepšování zkušenosti vašich zákazníků s vámi. Zkušený obchodník a manažer F. Scott Addis ve své knize Summit: Reach Your Peak and Elevate Your Customers´ Experience uvádí jako hlavní zdroje pro úspěch u zákazníků naslouchání, angažovanost, kreativitu a vyzdvihování vaší nabídky. Server salesandmarketing.com knihu shrnul a popsal nejdůležitější body.
1) Naslouchejte
Každý vztah, i ten obchodní, vyžaduje naslouchání, stejně jako mluvení. Pokud chcete s klientem spolupracovat, musíte vyslyšet jeho sny, cíle a ambice. Zákazník ocení, pokud mu budete naslouchat a jeho pohled na vás se změní k lepšímu. Neuvidí vás pouze jako obchodníka, ale jako někoho, kdo mu chce pomoci.
2) Využívejte různorodost svých produktů a služeb
Pokud chcete zaujmout, měli byste se odklonit od normy, kterou nabízí téměř všichni ostatní. Naučte se vyzdvihovat různorodost vaší nabídky i vaši odlišnost od konkurence. Budou se vám poté lépe navazovat obchodní vztahy.
3) Ukažte hodnotu vaší nabídky
Samozřejmě, že kvalita a cena vaší nabídky je důležitá. Pokud ale chcete opravdu ukázat svou vlastní hodnotu, musíte se snažit zjistit, co váš zákazník chce nebo potřebuje. Tím se mezi vámi vytvoří vztah, který se cení. Jste to vy, kdo udělá ze zákazníka toho, který bude loajální, bude od vás chtít opakovaně nakupovat a doporučí vás ostatním.
4) Dávejte najevo nadšení a kreativitu
Buďte do své práce zapálení a zkoušejte různé postupy. To, že něco dobře funguje, neznamená, že to nemůže fungovat lépe. Z každé situace se snažte něco si odnést. Vaše produkty a služby pak budou lepší a lepší.
5) Buďte angažovaní
Když jste v kontaktu se zákazníkem, měli byste se soustředit stoprocentně na něj a dělat vše pro to, abyste poznali a vyhověli jeho potřebám. Zákazníci jsou důvodem vaší činnosti. Respektujte je, věnujte se jim a oni se vám odvděčí mimo jiné tím, že o vás budou šířit dobré reference.
-ka-