Někteří lidé nemají rádi obchodní telefonáty. Důvodem bývá strach z odmítnutí. Pokud ale překonáte strach, který je dočasný, můžete dosáhnout dlouhodobých výsledků. S radami zveřejněnými na serveru Entrepreneur.com budou odmítavé odpovědi ubývat.
1) Profesionální pozdrav
Pozdrav má být jasný. Nestačí říct pouze dobrý den, přidejte rovněž jméno osoby, které voláte.
2) Představte se
Představte sebe a svoji společnost. Nepopisujte vaší firmu příliš specificky. Rovněž nezmiňujte konkrétní produkt, který nabízíte. Pokud tak učiníte, druhá strana může odpovědět, že je spokojená s tím, co má.
3) Poděkujte
Vyjádřete vděčnost za čas, který vám osoba věnuje.
4) Uveďte důvod
Nejlépe je uvést účel vašeho telefonování v otázce. "Můžeme vám ukázat, jak zlepšit kvalitu vašeho produktu za nižší cenu, zajímalo by vás více informací?" Je potom pravděpodobné, že se dočkáte kladné odpovědi. Zatím neprodáváte produkt, ale získáváte šanci na další komunikaci.
5) Naplánujte schůzku
Nabídněte prezentaci s více informacemi během dalšího setkání.
6) Nabídněte konkrétní čas setkání
Otázka "Kdy se můžeme setkat?" je špatně. Nabídněte dva konkrétní návrhy pro vaše setkání. Zkuste navrhnout časy jako 10:45 nebo 13:15, ne 13:00. Budete pak působit jako prodejce, který je přesný a respektuje zákazníkův čas.
7) Řádné zakončení
Potvrďte datum, čas a místo setkání. Řekněte zákazníkovi, že uděláte to nejlepší, abyste se na schůzku připravil a neplýtval jeho časem. Poskytněte kontakt na vás. Zákazníka upozorněte, ať vás neváhá kontaktovat v případě, že by si před vaší schůzkou na něco důležitého vzpomněl. Poděkujte za čas, který vám věnoval a za nadcházející setkání.
8) Potvrzení
Pokud je vaše setkání za více než několik dní, bezprostředně pošlete potvrzovací dopis. Pokud je setkání zítra, zašlete e-mail. Zpráva má být krátká a povzbudivá.
-ka-