Co s klientem, který neodpovídá?

Ilustrační snímek

Stává se vám někdy, že řešíte obchod, který vypadá nadějně, ale klient najednou přestane komunikovat? Server Inc.com ukazuje, jak přimět klienta opět reagovat.

1) Ručně psaná zpráva

Poslali jste již spoustu e-mailů, ale stále se vám nedostalo odpovědi? Zkuste krátkou, ručně psanou zprávu. Příliš obchodníků tento typ konverzace nepoužívá. Buďte odlišní. Máte pak větší šanci, že dostanete odpověď.

2) Spojte troufalost se skromností

S trochou odvahy dáte najevo, že máte na práci i jiné záležitosti než klienta, který neodpovídá. Na druhou stranu s trochou pokory ukážete, že chápete, že nejste pro každého na prvním místě.

Chápu, že jste, stejně jako já, velice zaneprázdněný. Je mi líto, že jsme se dostali do slepé uličky. Můžu udělat něco pro to, aby se naše konverzace opět rozjela nebo je náš obchod u konce?"

Upozorněním na to, že jste rovněž zaneprázdněný dáváte najevo trochu troufalosti. Poté se omluvíte, čímž ukazujete skromnost. Na konci jste opět smělý, protože upozorníte, že obchod může skončit.

3) Posuňte se

Pokud se stále nedočkáte odpovědi, je na čase odstoupit. Kolem vás je spousta dalších příležitostí, není tedy důvod setrvávat na jednou místě. Předtím, než se posunete jinam, dejte jasný signál, že chápete, že je záležitost definitivně u konce. Poděkujte.

-ka-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com