1. Uveďte příjmení klienta nebo jmény firmy do předmětu zprávy
Podle obchodního guru Mika Brookse, který na toto téma napsal článek pro web Sales Gravy, lidé automaticky zpozorní, pokud je hned v předmětu uvedeno jejich příjmení nebo jméno jejich firmy.
2. Začněte textem napsaným na míru pro daného klienta
Nikdo z obchodníků nemá čas psát jednotlivým potenciálním klientům vždy úplně jiný e-mail. Aby však zákazník nebo zástupce společnosti hned e-mail nezavřel, měli byste napsat alespoň první dvě věty výhradně a zcela jedinečně jenom pro jejich osobu či firmu.
3. Nepište dlouhé odstavce
Dlouhé odstavce nikdo nečte. Oči čtenáře po nich pouze přejedou. Jestliže máte sdělení, které chcete čtenáři skutečně předat, rozdělte odstavce do velmi krátkých úseků, případně na jednotlivé věty.
4. Vyzvěte zákazníka k odpovědi
Je až překvapivé, kolik e-mailů neobsahuje instrukce, co se od zákazníka očekává dále. Pokud chcete, aby vám klient odpověděl, napište, že očekáváte odpověď. Nehledě na to, jestli bude pozitivní nebo negativní.
5. Napište, kdy zavoláte
Uveďte, že po tomto e-mailu bude z vaší strany následovat další komunikace po telefonu. Napište i konkrétní datum a čas, a tento svůj slib pak skutečně dodržte.
-mm-