Sociální sítě umí vhodně podpořit značku. Pokud s nimi však pracujete špatně, odvedou špatnou práci a mohou ji naopak poškodit. Podívejme se, jaké chyby zde nejčastěji vídáme a jak se jich vyvarovat.
- Nepřizpůsobení příspěvku pro danou sociální síť. Každá síť má jiné možnosti a je určena pro jiný druh komunikace. Nečekejte, že příspěvek pro Twitter osloví uživatele Facebooku či LinkedIn. Naopak. Proto si předem rozmyslete, co na které síti chcete publikovat.
- Absence strategie. Proč jste vlastně na Facebooku? A měli byste být i na Twitteru? A proč? Právě tohle jsou věci, které si v rámci strategie ujasníte a podle toho pak budete komunikovat.
- Jednostranná komunikace. Sociální sítě nejsou jen vývěskou. Jde o možnost naslouchat a učit se. Pamatujte – na sociálních sítích mají značky možnost ukázat svůj lidský rozměr. Využijte ji!
- Tlak na nákup. Na sociálních sítích se neprodává, resp. lidé se k vám nepřidají, pokud je budete zahlcovat nabídkami. Chtějí si povídat, komunikovat. Proto raději než prodejní nabídky sdílejte zajímavé informace a novinky, které uživatelům pomáhají a třeba je budou chtít sdílet. Informace o vás musí být přinejmenším v rovnováze s těmi ostatními.
- Absence či nárazovost příspěvků. To je horší, než na sociální síti vůbec nebýt. Působíte nespolehlivě, neurčitě. Proto přispívejte nejméně jednou týdně (a na některých sociálních sítích raději ještě častěji).
-th-