Vyvarujte se zbytečných chyb na sociálních sítích

Sociální sítě umí vhodně podpořit značku. Pokud s nimi však pracujete špatně, odvedou špatnou práci a mohou ji naopak poškodit. Podívejme se, jaké chyby zde nejčastěji vídáme a jak se jich vyvarovat.

  1. Nepřizpůsobení příspěvku pro danou sociální síť. Každá síť má jiné možnosti a je určena pro jiný druh komunikace. Nečekejte, že příspěvek pro Twitter osloví uživatele Facebooku či LinkedIn. Naopak. Proto si předem rozmyslete, co na které síti chcete publikovat.
  2. Absence strategie. Proč jste vlastně na Facebooku? A měli byste být i na Twitteru? A proč? Právě tohle jsou věci, které si v rámci strategie ujasníte a podle toho pak budete komunikovat.
  3. Jednostranná komunikace. Sociální sítě nejsou jen vývěskou. Jde o možnost naslouchat a učit se. Pamatujte – na sociálních sítích mají značky možnost ukázat svůj lidský rozměr. Využijte ji!
  4. Tlak na nákup. Na sociálních sítích se neprodává, resp. lidé se k vám nepřidají, pokud je budete zahlcovat nabídkami. Chtějí si povídat, komunikovat. Proto raději než prodejní nabídky sdílejte zajímavé informace a novinky, které uživatelům pomáhají a třeba je budou chtít sdílet. Informace o vás musí být přinejmenším v rovnováze s těmi ostatními.
  5. Absence či nárazovost příspěvků. To je horší, než na sociální síti vůbec nebýt. Působíte nespolehlivě, neurčitě. Proto přispívejte nejméně jednou týdně (a na některých sociálních sítích raději ještě častěji).

 

-th-

Zdroj: Ragan's PR Daily - denní zprávy, doporučení a názory z oboru PR, marketingu, sociálních sítí a médií
Zobrazit přehled článků ze zdroje Ragan's PR Daily