Příště, až budete rozesílat reklamní e-maily, mějte na paměti, že pro odezvu příjemců je kritických následujících 48 hodin. 80 procent příjemců, kteří vaši zprávu skutečně otevřou ji totiž otevře právě do dvou dnů, 95 procent příjemců pak do šesti dnů. K těmto výsledkům dopěla studie americké společnosti MailerMailer, která do ní zahrnula více než 70 milionů e-mailů odeslaných v průběhu roku 2004. Studie sledovala poměr doručené, nedoručení a otevřené pošty, počty otevřených odkazů v konkrétních odvětvích nebo dnech v týdnu a vliv personalizovaných předmětů zpráv na otevírání e-mailů.
Reklamní e-maily se vrátí zpět v případě výpadku příslušného serveru, pokud příjemce změní bez upozornění adresu nebo jeho antispamový filtr označí vaši zprávu jako nevyžádanou. Nejnižší poměr navrácených e-mailů vykazují vládní organizace, velkoobchody a realitní kanceláře. Nejvyšší poměr skutečně otevřených e-mailů pak vedle vládních organizací vykazují telekomunikační společnosti a banky. Nejčastěji se přitom e-maily otevírají v pondělí a úterý.
Pokud jde o otevírání odkazů uvedených v reklamních e-mailech, prvenství drží opět vládní organizace, následované průmyslovými podniky a maloobchody. O víkendu se průměrně odeslalo méně reklamních e-mailů, e-maily rozeslané v sobotu a v neděli však zaznamenaly mírně vyšší procento otevřených odkazů. E-maily s personalizovanými předměty se otevírali častěji než e-maily s předměty obecného charakteru a častěji také zaznamenaly otevření vložených odkazů.
-kk-