Poznámka: pouze ve sloupci Indie je největší počet agentur, které pracují s hodinovou sazbou do 25 $ (cca 500 Kč/hodinu).
Platba za projekt je oblíbená metoda platby za SEO služby, 70,1 % respondentů uvedlo, že klientům nabízí tento způsob platby. A jaké jsou tedy ceny za realizaci SEO projektů v USA, Velké Británii, Německu, Francii, Itálii, Holandsku, Kanadě, Indii, Austrálii a na Novém Zélandu? 43 % poradenských firem uvedlo tyto 4 cenové rozsahy:
1,001 až 1,500 $ (cca 20.001, - Kč až 30.000,- Kč)
1,501 až 2,500 $ (cca 30.001,- Kč až 50.000,- Kč)
2,501 až 5,000 $ (cca 50.001,- Kč až 100.000,- Kč)
5,001 až 7,500 $ (cca 100.001,- Kč až 150.000,- Kč)
Samozřejmě, že se jedná o velký rozsah cenových hladin, který je dán rozmanitostí, komplexností a pestrostí služeb v daných projektech, které v tomto průzkumu nejsou blíže specifikovány. Na základě mé konzultantské praxe však mohu potvrdit, že tyto ceny jsou i v naší zemi obvyklé z hlediska investic do SEO projektů.
Tabulka cen za SEO projekt dle regionů
Dobrá rada na konec
Na závěr přidávám rady, jak za optimalizaci pro vyhledávače neutrácet více, než je nutné. Při výběru SEO konzultanta či marketingové agentury si vždy ověřte reference a zkušenosti odborníků, kteří vám nabízí služby z oblasti online marketingu. Doporučuji vám, abyste si položili tyto otázky:
Mají vaši dodavatelé SEO služeb skutečně zkušenosti s optimalizací webů? Vyžádejte si osobní schůzku a nechte si ukázat konkrétní realizované projekty, na kterých vám bude demonstrováno zvýšení návštěvnosti díky zlepšení pozic specifických klíčových slov.
Jaký způsob platby za SEO služby firma akceptuje? Bude vám účtovat hodinovou či úkolovou sazbu za dílčí úkony anebo cenu za kompletní projekt? Nechte si vysvětlit, za jaké činnosti zaplatíte kolik peněz. Ušetřit můžete například tím, že některé „SEO činnosti“ můžete realizovat sami s nižšími náklady, pokud využijete svého vlastního zaměstnance.
Nabízí vám konzultantská firma pouze optimalizaci webu nebo vám dokáží také pomoci se zvýšením tržeb e-shopu, analýzou konverzních zdrojů, PPC kampaněmi, PR a marketingem na sociálních sítí? Komplexní služby od jednoho dodavatele vám mohou ušetřit cenný čas (a čas jsou peníze!), který byste vynaložili na organizaci subdodávek dílčích služeb od různých dodavatelů.
Zdroje:
http://www.seomoz.org/blog/seo-pricing-costs-of-services
http://aytm.com/press/IG/SEO-cost_1.png
Poděkování autorům grafiky: AYTM Market Research
Jan Vavřička 30.1.2012