V poslední době se sociální marketing změnil ze zábavy na denní součást života milionů lidí. Přítomnost na sítích se stává nutností. Pokud stále nemáte stránku na jedné z nich, nezoufejte. V následujících 10 krocích vám Susan Guneliusová, autorka úspěšné publikace 30-Minute Social Media Marketing, nabízí návod, jak úspěšně naskočit do rozjetého vlaku.
1. Ujasněte si cíle svého podnikání.
2. Rozhodněte, jaká bude image vaší značky, její message, a co bude slibovat. Podle toho se začněte vstupte do příslušných skupin a komentujte na správných stránkách pro tento účel.
3. Najděte nejlepší publikum. Hledejte podle klíčových slov, jako byste byli potenciální zákazníci. Podle toho najdete odkazy na nejlepší sociální stránky, kde tráví čas vaše cílová skupina. Zapojte se do rozhovorů a vytvářejte vlastní síť kontaktů.
4. Pište tak, aby jste neustále komunikovali to, co slibuje vaše značka. Zapojte publikum. Jakmile s ním vytvoříte vztahy, můžete je navigovat na vaši vlastní webovou stránku nebo blog, stránku na FB atd. Tam s nimi pak vztahy dále prohlubujete a poskytujete hodnotnější obsah.
5. Přítomnost na sociálních sítích diverzifikujte, abyste rozšířili své publikum. Někdo čte rád blogy, jiný se rád podívá na videa. Poskytnutím několika možností, jak se s vámi spojit a získávat od vás informace, se vaše publikum rozroste.
6. Do diskuzí se zapojujte a vytvořte si síť obhájců značky. Toto publikum musíte aktivně hledat, sdílet jejich obsah, zapojovat se a nakonec dát víc, než jste dostali. Jen tak můžete uspět.
7. Nechte online komunitu, aby vedla diskuze. Pokud je povedete sám, vaše marketingové snahy přijdou vniveč.
8. Buďte skuteční, upřímní a dostupní. Dodržujte, co slibuje vaše značka. Pokud váš obsah bude působit jako okopírovaný z manuálu, nikoho si nezískáte. Pamatujte, že na sociálních sítích budujete dlouhodobé vztahy.
9. Testujte výsledky a vše zkoušejte znovu a znovu. Marketing na sociálních sítích je velmi mladý obor, recept na úspěch ještě není zcela známý. Stále se vytvářejí nové nástroje.
10. Buďte konzistentní a nevzdávejte to. 3 základní kroky k vybudování značky jsou konzistence, stálost a střízlivost. Klíčem k úspěchu na sociálních sítích je trpělivost.
-th-