Základním předpokladem úspěšného e-mailového marketingu je návratnost investic. Článek shrnuje dalších osm důležitých parametrů.
- Poptávka. Úspěšný e-mailový program začíná seznamem zájemců, kteří projevili zájem slyšet o vás. Budujte proto systém registrací.
- Vztah. Cílem e-mailového marketingu je budování dlouhodobých vztahů. Pamatujte proto, že s každou zprávou buď podpoříte, nebo poškodíte vzájemné vztahy.
- Pověst. Na základě vaší pověsti se poskytovatelé internetových služeb rozhodují, kde vaše e-maily skončí – zda ve schránkách kýžených příjemců, speciálních složkách pro spam nebo do cílové schránky vůbec nedojdou. Zacházejte proto s kampaněmi obezřetně a budujte si pověst seriózního odesílatele.
- Doručení. Nemá smysl rozesílat e-maily, které nikdo nebude číst. Sledujte proto doručitelnost svých zpráv a vyvarujte se prvků, které znevažují jejich obsah.
- Podoba. Navrhujte své zprávy tak, aby se správně zobrazovaly v různých prostředích. Vyhněte se například přílišnému množství obrázků, které se většině příjemců ani neotevřou v okně se zprávou.
- Důležitost. Dejte příjemcům důvod, aby si vaši zprávu přečetli. Zajímejte se o jejich potřeby a zájmy a podle toho vytvářejte obsahovou i grafickou stránku zpráv.
- Reportování. Měřte výkonnost e-mailových kampaní vzhledem k firemním cílům.
- Zdroje. Řadě firem chybí důležité zdroje, jako je například zkušený specialista na e-mailový marketing nebo profesionální počítačové nástroje. Budujte silný tým a případně sáhněte po externích odbornících
-kk-