Sociální sítě nezaručí bezpečné prostředí pro značku

Stovky milionů spotřebitelů přijaly populární služby tzv. sociálního networkingu jako prostředek pro řízení svých společenských kontaktů a sebevyjádření. Sociální sítě se rozrůstají raketovým tempem, a tak se nabízí otázka, jak je co nejvýhodněji využít k reklamním účelům.

Výzkum společnosti IDC ukázal, že webové stránky typu MySpace, Facebook nebo YouTube si dosud plně neuvědomily svůj reklamní potenciál. Provozovatelé webových sociálních sítí se teprve učí, jak své služby zpeněžit. V roce 2006 si vydělali asi 400 milionů dolarů. Letos by to mohla být až jedna miliarda.

Odborníci očekávají, že sociální sítě využijí k reklamě mix obchodních modelů, včetně reklamy, registrací a e-komerce. Zatím se z těchto tří oblastí jeví slibně pouze reklama, jakožto zajímavý prvek pro portály a další mediální společnosti. V reálu je jí však doposud málo.

„Sociální sítě nedokážou zaručit prostředí bezpečné pro značku a inzerenti nechtějí vidět své značky vedle například nezákonného obsahu,“ vysvětluje programový ředitel digitálního tržiště IDC Karsten Weide. „Sociální sítě proto mají před sebou dilema, že když začnou kontrolovat obsah vkládaný uživateli, ztratí popularitu, což je ale to, co nejvíce láká inzerenty.“

-kk-

Zdroj: CRM Today - informace z oblasti péče o zákazníka, CRM
Zobrazit přehled článků ze zdroje CRM Today