Od příchodu iPhonu počátkem roku 2007 rapidně roste pokrytí chytrými telefony napříč různými demografickými skupinami a další růst je stále očekáván.
Přestože web je stále nezbytným marketingovým nástrojem, je třeba zaměřit pozornost v B2C i v B2B na mobilního zákazníka. Inovativní nástroje, které zákazníka mají zaujmout, pobavit a přimět ke komunikaci se přesunují dále ze sociálního marketingu na mobilní zařízení. Tohle všechno se postupně stává součástí integrovaného marketingového plánu.
Nejnovější studie ukazují, že nejlepší firmy v B2B získávají 17 % kontaktů prostřednictvím sociálních sítí. Počet úspěšných případů zde i v mobilním marketingu stále narůstá, proto se i B2B přiklání k těmto komunikačním kanálům.
Za zmínku stojí i statistiky z Mobile Marketer, na kterých je jasně vidět efektivita mobilního marketingu:
- 70 % výsledků hledání prostřednictvím mobilního zařízení vede do hodiny k akci;
- 90 % mobilního hledání vede k jakékoliv akci, přes polovina vede k nákupu;
- 74 % uživatelů chytrých telefonů používá telefon během rozhodování o nákupech.
Na druhou stranu však některé výzkumy uvádí, že např. ve Velké Británii 88 % uživatelů mobilních telefonů ignoruje mobilní reklamu.
Jisté je, že mobilní marketing poroste a bude se dále vylepšovat. Proto by moudří marketéři v B2B měli zůstat ve střehu a sledovat nejnovější vývoj v této oblasti, aby i nadále dodávali zákazníkům ta nejlepší řešení způsobem, o který je zájem.
-th-