Naučte se psát předměty e-mailových zpráv

Ilustrační snímek

Přemýšleli jste někdy nad tím, jak velký vliv má předmět zprávy na její čtenost? Autor e-mailu s obchodní nabídkou je při psaní předmětu často v podobné situaci, v jaké je novinář při vymýšlení chytlavého titulku článku – oba texty musí být stručné, musí z nich být jasné, čím se zpráva zabývá, ale zároveň musí ponechat ve čtenáři touhu zjistit o tématu více. A to všechno v několika málo slovech! Touto zdánlivě banální, ale nesmírně složitou a delikátní tématikou psaní předmětů e-mailů se nedávno zabýval článek Kendry Lee na Salesopedia.com. Zde je několik rad, které autorka přináší:

  1. Osobní text šitý na míru zákazníkovi. Za každou cenu je třeba se vyhnout tomu, aby předmět (a tím i celý e-mail) působil automaticky, vygenerovaně, či hromadně. Z předmětu musí jasně vyplývat, že zpráva je určena právě danému člověku. Nedoporučuje se zahrnout do předmětu přímo jméno adresáta. Nicméně mělo by být jasné, že víte, komu vlastně píšete.
  2. Naléhavost. Předmět musí vzbudit zájem čtenáře natolik, aby považoval za nutné rozkliknout a přečíst si celou zprávu. Kromě výše zmíněné personalizace zde ještě dobře fungují konkrétní časy, data, čísla, stejně jako výrazy, které implikují již naplánovanou aktivitu (setkání, naplánovanost, apod.).Pokud jste dostali kontakt na potenciálního zákazníka od někoho konkrétního, zmiňte toto jméno i v samotném předmětu.
  3. Stručnost. Mnozí lidé (a především ti v obchodním světě) nemají času nazbyt a e-maily a jejich předměty jenom zběžně prolétávají. Zvyšte tak své šance tím, že nebudete psát romány už do samotného předmětu – v opačném případě byste řadu adresátů zbytečně odradili.
  4. Předmět budící otázky. I přes svoji kompaktnost a preciznost by předmět neměl zahrnout obsah celého e-mailu a spíše by měl vzbudit ve čtenáři otázky.

-mm-

Zdroj: Salesopedia - informační a zpravodajský portál shrnující vše o prodeji
Zobrazit přehled článků ze zdroje Salesopedia