Je ale možné, že značky, které přesouvají rozpočty k mobilní reklamě, tím zhorší svou schopnost získávat nové zákazníky a zvětšovat svůj podíl na trhu. Průzkum společnosti Zenith s názvem Touchpoints ROI Tracker totiž ukazuje, že u nových kupujících a kupujících s nižší intenzitou nákupů jsou, pokud jde o schopnost vybavit si reklamu, mnohem účinnější tradiční masová média. Z tohoto důvodu je pro značky klíčové mít silné povědomí nejen o kanálech pro získávání zákazníků, ale i kanálech pro jejich udržení.
Pokud jde o vybavení si reklamy, podle nástroje Touchpoints ROI Tracker je nejúčinnější televizní reklama, zatímco mobilní reklama je nejméně účinná. Je 53% pravděpodobnost, že si potenciální zákazníci stejně jako stávající zákazníci vybaví televizní reklamu, ale pro mobilní reklamu tato pravděpodobnost klesá na 41 %.
Cílení mobilní reklamy na stávající zákazníky může značkám jistě pomoci dosáhnout krátkodobých výkonnostních úspěchů, zejména protože mobilní reklama stále více propojuje celou spotřebitelskou cestu. Pokud však jde o vytváření dlouhodobého povědomí mezi potenciálními zákazníky, je mobilní reklama v současnosti méně účinná než tradiční média. Proto by značky, které výrazně využívají mobilní reklamu, měly zvážit navýšení investic také do tradičních masových médií, aby tento nedostatek vykompenzovaly.
Zdroj: Zenith - globální mediální agentura zaměřená na návratnost investic