Nejnovější hříchy sociálního marketingu

O základních prohřešcích na sociálních sítích se píše relativně často. Nyní portál Social Media Today zašel o krok dál. Většina firem již základy komunikace v sociálním marketingu pochopila a začala dělat nové chyby, které budí další negativní emoce. Podívejme se na ně podrobněji:

  1. Nevhodnost. Když je zvolen nový prezident, není třeba jeho jméno dávat do každého příspěvku jen proto, aby tam bylo. Pro čtenáře je to nepříjemné a z příspěvku tím vytváříte spam.
  2. Opuštění. Tj. zveřejníte příspěvek a tím to pro vás končí. Největším novodobým prohřeškem sociálního marketingu je, když se zkrátka „vykašlete“ na reengagement, tj. nereagujete na komentáře fanoušků.
  3. Manipulace. Některé značky publikují pouze příspěvky s obrázky jen proto, aby si pomohli v rámci algoritmu EdgeRank na Facebooku. Přitom zapomínají na prvotní cíl dílčích příspěvků, kterým je inspirace pro lidi. Dalším způsobem manipulace je samovolná žádost o komentáře nebo „lajky.“
  4. Ignorance aneb zapomínání na podmínky jednotlivých sociálních platforem. Pravidla hry se mění a řada hráčů je nesleduje, čímž sami sebe vystavují rizikům diskvalifikace, tedy smazání účtu.
  5. Monotónnost. Pokud opakujete stále dokola to samé, velké emoce to ve vašem publiku neprobudí. Zkuste téma pojmout z různých stran a rozdílnými způsoby.
  6. Narcismus. Logo na všem, co kdy kde publikujete, z vás ještě nedělá tvůrce trendů.
  7. Jednota napříč platformami. Každá sociální síť má jiné přednosti. Pokud jich nevyužijete a publikujete všude tentýž obsah, budete své publikum brzy nudit a vymění vás za jinou značku.

 

-th-

Zdroj: Social Media Today - odborný web zaměřený na sociální sítě
Zobrazit přehled článků ze zdroje Social Media Today