O základních prohřešcích na sociálních sítích se píše relativně často. Nyní portál Social Media Today zašel o krok dál. Většina firem již základy komunikace v sociálním marketingu pochopila a začala dělat nové chyby, které budí další negativní emoce. Podívejme se na ně podrobněji:
- Nevhodnost. Když je zvolen nový prezident, není třeba jeho jméno dávat do každého příspěvku jen proto, aby tam bylo. Pro čtenáře je to nepříjemné a z příspěvku tím vytváříte spam.
- Opuštění. Tj. zveřejníte příspěvek a tím to pro vás končí. Největším novodobým prohřeškem sociálního marketingu je, když se zkrátka „vykašlete“ na reengagement, tj. nereagujete na komentáře fanoušků.
- Manipulace. Některé značky publikují pouze příspěvky s obrázky jen proto, aby si pomohli v rámci algoritmu EdgeRank na Facebooku. Přitom zapomínají na prvotní cíl dílčích příspěvků, kterým je inspirace pro lidi. Dalším způsobem manipulace je samovolná žádost o komentáře nebo „lajky.“
- Ignorance aneb zapomínání na podmínky jednotlivých sociálních platforem. Pravidla hry se mění a řada hráčů je nesleduje, čímž sami sebe vystavují rizikům diskvalifikace, tedy smazání účtu.
- Monotónnost. Pokud opakujete stále dokola to samé, velké emoce to ve vašem publiku neprobudí. Zkuste téma pojmout z různých stran a rozdílnými způsoby.
- Narcismus. Logo na všem, co kdy kde publikujete, z vás ještě nedělá tvůrce trendů.
- Jednota napříč platformami. Každá sociální síť má jiné přednosti. Pokud jich nevyužijete a publikujete všude tentýž obsah, budete své publikum brzy nudit a vymění vás za jinou značku.
-th-