Zkoušeli jste někdy hledat na internetu rady, jak zapojit fanoušky pomocí příspěvku na Facebooku? Bezpochyby jste narazili na tisíce odkazů. Jak se v tom ale máte zorientovat? Třeba díky souhrnu poznatků na portálu Social Media Today.
Na jednu stranu by každý příspěvek na Facebooku měl být jednoduchý, snadno srozumitelný. Na druhou stranu je hlasem značky nebo celé firmy, jež promlouvá k současným či potenciálním zákazníkům. A to už vyžaduje trošku zamyšlení.
- Dobře se připravte. Všechny obrázky si před zveřejněním uložte se správnými klíčovými slovy. Použít můžete i adresu webové stránky. Věnujte velkou pozornost popisu všech obrázků a videí dříve, než je zveřejníte na své zdi.
- Připojte URL. I ke krátkým příspěvkům, které nejsou tematicky závislé na vaší firmě, můžete snadno připojit odkaz na webové stránky. Např.: „Hezký víkend vám přeje ……“
- Výzva k akci. Příspěvky s výzvou k akci zvyšují angažovanost, to dokládá už celá řada studií. Stačí požádat o sdílení, proklik, či cokoliv jiného, ale zkrátka výzva k akci je nezbytnou náležitostí úspěšného Facebookového příspěvku.
Tyhle tři jednoduché kroky musí být podpořeny dalšími náležitostmi, které na sociálních sítích platí obecně:
- Relevance. Pište o tom, co zajímá vaše publikum.
- Autentičnost, která podporuje důvěryhodnost značky.
- Pozitivita.
- Různorodost. Na sociálních sítích se publikum nesmí nudit.
Perfektní příspěvky na Facebook lze vytvářet pravidelně, ale vyžaduje to cvik. Doporučujeme proto si výše uvedené kroky přilepit vedle počítače a stále dokola si je opakovat: Příprava, URL, výzva k akci.
-th-