Titulek tvoří nedílnou součást marketingových sdělení. V marketingové komunikaci hraje dokonce zásadní roli. Čte jej totiž v průměru pětkrát více lidí než zbývající text. Měl by dokázat zaujmout čtenáře ve velice krátké době. Při vytváření titulků postupujte stručně a prostě, zároveň dejte poutavě najevo, co může čtenář získat. Článek tlumočí několik rad reklamního guru Davida Ogilvyho:
- v titulku uveďte druh produktu nebo cílovou skupinu zájemců,
- snažte se, aby titulek vždy sděloval něco nového,
- vyhýbejte se negativním formulacím,
- používejte slova jako nový, zdarma, uvádíme na trh, okamžitě, rychle, snadno, výhodná nabídka apod.,
- prezentujte příslib, výhodu.
Poslední dva body kritizuje nejlepší současný světový copywriter Gary Bencivenga. Slova jako nový a zdarma podle něho dnešní spotřebitele spíše otravují. Marketingové sdělení bylo mělo být co nejvíce důvěryhodné. Ideální je, když firma získá osvědčení odborníka v daném oboru či přímo spotřebitelské skupiny.
-kk-